2 צפייה בגלריה
צילום: לירן תמרי
צילום: לירן תמרי
צילום: לירן תמרי
עבודות הפיתוח והשיפוץ המבוצעות בתקופה האחרונה ברחוב בצלאל, מקשות את הגישה עבור ילדים ובני נוער נכים המתניידים באמצעות כיסאות גלגלים לבית ספר לבעלי מוגבלויות ברחוב.
במסגרת השיפוץ שהחל בשבועות האחרונים ברחוב בצלאל, אחד מהצירים המרכזיים במרכז העיר, מבוצעות עבודות להחלפת תשתית קיימת, ריבוד הכביש וריצוף של המדרכות הקיימות. אלא שבימים האחרונים התקדמות העבודות הפכה עבור 50 ילדים נכים הלומדים בבית ספר סמוך, לסיוט של ממש.
2 צפייה בגלריה
צילום: לירן תמרי
צילום: לירן תמרי
צילום: לירן תמרי
בעקבות עבודות חפירה המבוצעות במדרכה המהווה דרך גישה למוסד בו שוהים בעלי המוגבלויות, האחרונים מתקשים בהגעה אליו מאחר שכיסא הגלגלים מתקשה לנוע על המדרכה החשופה.
לאחר פניות של מדריכים במקום, הקבלן ציפה בזפת באופן חלקי את דרך הגישה אך לטענת מדריך שיקומי במקום פעולה זו נעשתה על מנת "לצאת לידי חובה". עוד ציין כי הסכנה עורבת מעבר לפינה עבור הילדים הנכים.
עזר ברמן האחראי על פיזור הילדים אמר בשיחה עם מיינט ירושלים: "לא הידקו את הזפת ששמו על המדרכה החשופה, וכיסאות הגלגלים נדבקים לקרקע. הילדים עוברים בין מהמורת, שיפועים חדים ובור ומתקשים לנוע. אנחנו מתקשים להוריד את הילדים מהרכבים, זה מאוד מסוכן". עוד הוסיף כי "אף אחד לא עדכן אותנו בביצוע העבודות".
מהעירייה נמסר: "ברחוב בצלאל מתבצעת עבודה נרחבת לשדרוגו, כחלק מתוכנית כוללת ורחבה לשדרוג הרחובות בכל רחבי העיר, בהנחיית ראש העירייה, משה ליאון. אנו מודים על ההארה והמדרכה תתוקן עד סוף היום".