2 צפייה בגלריה
הגננת נעמי. צילום: איל גלפז
הגננת נעמי. צילום: איל גלפז
הגננת נעמי. צילום: איל גלפז
27 שנים של סובלנות: בגבעה הצרפתית נפרדו בשבוע שעבר מהגננת המיתולוגית של השכונה, נעמי פרננדז, שפרשה לפנסיה - לא לפני שארגנה יום הולדת לילדה קוריאנית שהתחנכה בגן. האירוע הזה, כך מספרים ההורים, אפיין יותר מכל את פרננדז, שחינכה את כל הילדים לסובלנות, כשהיא עושה התאמות תרבותיות כדי לא להשאיר אף אחד בצד.
לאירוע הפרידה שהתקיים לאחרונה הגיעו בוגרים ובוגרות שלא שכחו את החלות לשבת, המסירות והמשמעת שהנהיגה הגננת האגדית מהגן שברחוב בר כוכבא. בשל הקרבה לאוניברסיטה העברית 'הגן של נעמי' היה בית לילדים ממדינות ותרבויות שונות ונעמי ידעה לתמרן בתוך בליל של שפות שנשמעו בו. "יש ילדים שהם בנים של ערבים מהצפון, ויש ילדים להורים מכל מיני מדינות כמו סין או קוריאה, והיא הסתדרה עם כולם בהרבה מאוד סבלנות", מספרים ההורים. "היא ידעה לעשות התאמות תרבותיות, לילד שחוגג כריסטמס ולילד אחר עם חג לאומי מסרי לנקה. בגן אפשר היה לשמוע ערבית, ספרדית וקוריאנית בו־זמנית".
כך למשל, ביום האחרון שלה בעבודה אחרי 27 שנה מישהו אמר לנעמי שלא חגגו יום הולדת לילדה הקוריאנית. "היא ישר התחילה לארגן את האירוע והיה לה חשוב שהילדה תחגוג, היא לא ויתרה", מספר אחד ההורים. "היא היתה דמות משמעותית בעיצוב של מי שהתחנך אצלה".
2 צפייה בגלריה
מסיבת הפרידה מהגננת | צילום: איל גלפז
מסיבת הפרידה מהגננת | צילום: איל גלפז
מסיבת הפרידה מהגננת | צילום: איל גלפז
נעמי קנתה לעצמה עדת מעריצים גם בשל החלות המיוחדות שאפתה בימי שישי. "בוגרי הגן המשיכו לבוא ולאכול מהן גם אחרי שסיימו", מספרים ההורים. "הבן שלי, כיום בכיתה ג', המשיך ללכת כל יום שישי לגן ולקבל את החלה ממנה".
לאירוע הפרידה לנעמי הגיעו הורים, סבתות, בוגרים מכיתות א' ועד אחרי הצבא שגדלו אצלה בגן. האישה שכל הזמן דאגה להיות בשליטה בכתה מרוב התרגשות. "אם אנשים זוכרים אותה וממשיכים לבוא אליה שנים אחרי סימן שהיא באמת עשתה משהו טוב", מסכמים ההורים.