1 צפייה בגלריה
מלכא וליאון. צילום: יואב דודקביץ'
מלכא וליאון. צילום: יואב דודקביץ'
מלכא וליאון. צילום: יואב דודקביץ'
לקראת ישיבת המועצה שתתקיים הערב (שלישי) באופוזיציה דורשים תשובות מראש העירייה משה ליאון: בשאילתא שתעלה הערב על שולחן מועצת העירייה, תוקף חבר המועצה אלעד מלכא את ראש העירייה, שלטענתו לא טורח לענות לשאילתות של חברי האופוזיציה, ומסתפק בתשובה לקונית כי "לא מדובר בשאילתא". במכתב שצורף לחברי המועצה, מפרט מלכא באריכות רשימה של עשרות שאילתות, עליהן ענה משה ליאון כי "על פי חוות דעת היועץ המשפטי לעירייה, אין מדובר בשאילתא".
המתיחות בין ליאון ל״התעוררות״ הגיעה לשיאים חדשים בישיבת המועצה האחרונה, שהיתה סוערת במיוחד וכללה חילופי דברים קשים בין הצדדים.
בשיחה עם מיינט ירושלים הסביר מלכא כי "מתחילת הקדנציה מתעלם ליאון בשיטתיות מ 40% מהשאילתות שהועלו על ידי חברי מועצת העיר. כאשר ליאון מתעלם משאילתות של חברי מועצת העיר, הוא לא רק מצפצף על החוק הוא גם מתעלם מעשרות אלפי האנשים שבחרו בהם לשים סוגיות על סדר היום של העירייה".
לדברי חבר הסיעה הפלורליסטית, "מי שטוען שהוא ראש העירייה של כל תושבי ירושלים צריך לכבד את החוק ולתת תשובות לנושאים המועלים לסדר היום על ידי כל תושבי ירושלים ונציגיהם ולא רק על ידי פטרוניו. במקום להשתמש באופוזיציה כדי לתת את דעתו למצוקות האמיתיות של תושבי ירושלים, בוחר ליאון להפוך את ישיבות המועצה לזירת התנגחות ילדותית".
"שאילתא הינה שאלה פומבית ששואל נבחר ציבור את ההנהלה וזאת חייבת להשיב עליה בהקדם ובגלוי", כתב מלכא, והוסיף, "השאילתות נועדו לחשוף ברבים עניין מסוים ומעורר התעניינות ותגובות וכן להוכיח לראש העיר, לצוותו ולפקידות הבכירה כי יש עוקבים למעשיהם".
לדברי מלכא, "מתוך 35 שאילתות שהועלו בישיבות המועצה שהתקיימו עד כה, 14 לא קיבלו מענה, 40% מתוך כלל השאילתות!בנוסף, בתאריך 18.3 שלח חבר המועצה דן אילוז מכתב ליועץ המשפטי לעירייה ובו בקשה למכתב רשמי אשר מפורטים בו כלל התנאים לפי דעתו של היועמ"ש בהם צריכה לעסוק או להיכתב שאילתא. גם למכתב זה לא התקבלה תשובה. מדוע ראש העיר מתחמק, ושמא אף חושש, לענות לשאילתות כדת וכדין ולתת דין וחשבון לנציגי תושבי ירושלים?", תהה.
העירייה: "לפי פקודת העיריות שאילתה צריכה להיות מוגשת לעניין עובדתי שבתחום תפקידי העירייה, מנוסחת בקצרה ובצורת שאלה. משפטית, שאילתות שאינן כאלה הן לא תקינות ואין להתייחס אליהן. מומלץ להגיש את השאילתות ע"פ דין, וכמובן שהן תענינה. עיריית ירושלים בראשות משה ליאון תמשיך לעדכן את הציבור בכל מידע, כל העת".