1 צפייה בגלריה
האתר בגבעת רם | הדמיה: אפרת־קובלסקי אדריכלים, ליאת איינהורן אדריכלות, Vאדריכלים
האתר בגבעת רם | הדמיה: אפרת־קובלסקי אדריכלים, ליאת איינהורן אדריכלות, Vאדריכלים
האתר בגבעת רם | הדמיה: אפרת־קובלסקי אדריכלים, ליאת איינהורן אדריכלות, Vאדריכלים
אחרי אצטדיון טדי והארנה – בעירייה החלו לקדם סוף סוף באופן מעשי הקמת בריכה אולימפית ראשונה לירושלים. בימים אלה נבחנות שתי אופציות עיקריות: הרחבת מתחם הספורט הראשי של ירושלים במלחה, או צמוד לאצטדיון גבעת רם.
המיזם הלאומי הענק של הקמת בריכה אולימפית בבירה תקוע כבר שנים. השבוע כינס ראש העירייה משה ליאון ישיבה מיוחדת בהשתתפות גזבר העירייה אלי זיטוק, המנכ"ל איציק לארי, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הספורט אלישע פלג, וכן מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חימובסקי, ונציגים של חברת אריאל. המטרה: לראות איך מקדמים מיזם בסדר גודל כזה. לפי הערכות ראשוניות, עלות המיזם תעמוד עד יותר מ־300 מיליון שקל, כולל בריכת קפיצות לעומק ובריכת חימום כמקובל במתקני שחייה מודרניים.
האופציה הראשונה שנבדקת היא להקים את הבריכה במתחם ליד הארנה, על מגרש פתוח שמיועד לחניון אוטובוסים. אם החלופה הזאת תתקבל, ייתכן שהבנייה תחל עוד השנה, כיוון שבמקום יש כבר תוכנית בניין עיר מאושרת בתוקף לבניית בריכה. יתרון נוסף הוא שבקרבת מקום אמורה להיות תחנה של הקו החדש של הרכבת הקלה שאמור להיסלל בשנים הקרובות.
החלופה של מרכז קוסל ליד אצטדיון גבעת רם מורכבת יותר, אבל גם צפויה לחסוך כחמישים מיליון שקל שכן כבר קיימת שם בריכה. לשם כך בריכת האוניברסיטה הנוכחית תהפוך לבריכת חימום והתנאים בה ישודרגו על מנת שתוכל לשמש לקיום תחרויות שחייה אולימפיות. עם זאת, בגבעת רם יצטרכו לחכות עוד שנתיים לפחות לפני גזירת הסרט, אחרי קבלת כל האישורים הנדרשים. כמו כן המתחם יהיה ברשות האוניברסיטה, כך ששיתוף הציבור הרחב בפעילויות במקום יהיה מוגבל יותר.
נכון לעכשיו, עד שראש העירייה יקבל החלטה בנושא, הוחלט להקפיא את המשך התכנון של אופציית מלחה.