1 צפייה בגלריה
אמבולנס. צילום: לירן תמרי
אמבולנס. צילום: לירן תמרי
אמבולנס. צילום: לירן תמרי
בעת דיון שהתקיים היום (ד') בשעות הצהריים בבית המשפט המחוזי, בערעורה של צעירה ירושלמית בפרשת הטלגרס, בדבר הארכת מעצרה בבית המשפט השלום ב-6 ימים, איבדה הצעירה את הכרתה במהלכו בעקבות תגובה אלרגית קשה.
לטענת בני משפחה, כבר אתמול (ג') חשה הצעירה שלא בטוב במהלך חקירתה לאחר שנחשפה לגורם המעורר אצלה אלרגיה קשה וביקשה לפגוש ברופא בבית המעצר 'נווה תרצה' בו היא שוהה. לבסוף, הוחלט כי חובש המתקן יבדוק את החשודה.
הבוקר הגיעה הצעירה לדיון בערעורה בבית המשפט המחוזי כשהיא סובלת מקשיי נשימה קשים, עם תחילת הדיון סנגורה של החשודה. עו"ד דוד הלוי ביקש מבית המשפט, להוציא צו בהול שיורה למשטרת ישראל לפנותה לקבלת טיפול רפואי. לפי גורמים שנכחו בדיון, נציג המשטרה סירב וציין כי החשודה תפגוש ברופא בסוף היום וכי לא עולה בהילות.
לבסוף הורתה השופטת גליה שטייניץ לפנות את החשודה באופן בהול לבית החולים. עם מתן ההחלטה איבדה החשודה את הכרה בתוך אולם בית המשפט, חובשים ופרמדיקים של מד"א ואיחוד הצלה ביצעו בחשודה פעולות מצילות חיים שבסיומן היא פונתה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים.
תגובת המשטרה: "במסגרת המאבק המתמשך של המשטרה בנגע הסמים, במסגרתו נחשף אמש ארגון פשיעה שפעל ברשת והפעיל תשתית לסחר בסמים מסוכנים, עצרה המשטרה את החשודה. לאחר חקירתה במשטרה הועברה על ידי שירות בתי הסוהר למתקן הכליאה שבאחריות שב"ס. הבוקר, אמא של החשודה הביאה לה מזון שככל הנראה היא אלרגית לו, ורק ערנות החוקרים מנעה פגיעה בבריאותה. כפי שעולה גם בפרוטוקול בימ"ש, קצין המשטרה הציע לה קבלת טיפול רפואי והכל לפי הנהלים והנחיות ובהמשך היא אמנם פונתה לקבלת טיפול רפואי".