1 צפייה בגלריה
הז'בוטינסקי. צילום: אדווה חולי
הז'בוטינסקי. צילום: אדווה חולי
הז'בוטינסקי. צילום: אדווה חולי
מעט מאוד זמן לקח לבר הז'בוטינסקי למצוא בעלים חדשים, כבר בימים אלה שופץ המקום, והפך כאמור להיות כשר כאשר המטרה העתידית היא להפוך להיות כשר למהדרין. מאחר ושמו של הפאב שייך לבניין בו התגורר זאב ז'בוטיסנקי, שם הפאב יישאר בשמו המקורי.
הבעלים החדשים – איש עסקים מוכר מחיי הלילה בירושלים שקנה מקומות נוספים במתחם, סיפר בשיחה עם חדשות מיינט על ההחלטה וכמובן ליישר קו עם בקשת הכשרות. "כשאתה כשר אתה מפסיד יום עבודה אבל מרוויח את הקהל הכשר. אני חושב שדווקא בגלל שמדובר במקום אסטרטגי שהוא גם בדרך לממילא למלונות, ובכלל לאזור הזה, וכמובן שמדובר בפינה מאוד מאוד יפה, יכול להיות דבר מדהים, ולכן העניין של הכשרות הוא יתרון מאוד גדול".
איש העסקים הסביר כי בזמנים שבהם הפאב לא היה כשר, הוא הפסיד את הלקוחות הדתיים שלו, בשיחה הוא אינו מזכיר אף את הלקוחות החרדים. "יש לי ליד הז'בוטיסנקי את פאב הגבריאלה. גם בימים שהז'בוטיסקי לא היה כשר הלקוחות שלהם היו מוצאים את עצמם קונים אוכל בטייק-אווי ויושבים לשתות בז'בו".
למה אתה חושב שהחבר'ה האלה עזבו? "כל מי שבא מחיי הלילה פוחד מאוד מלסגור ביום שישי, כי זה לילה חשוב כלכלית".
אתה חושב שהם עשו טעות? "בעסקים לא עושים טעות. זה פשוט לא התאים לגישה שלהם. התיירות הפנימית שלנו רוצה גם כשר".
במהלך השיחה הוא מזכיר גם את הפאבים בשוק מחנה יהודה, שם העסקים סגורים בערב שבת. כשפתח את ה'גבריאלה', בר שאינו פתוח בשבת, סיפר: "פחדתי, רעדו לי הידיים. ואז הבנתי - 'איך לא עשיתי את זה קודם לכן'. הפסדתי תיירים בירושלים".
מי שינהל את הבר החדש הוא אלי אוחיון ובימים הקרובים צפויים שינויים. "שידרגנו את המטבח, הוא הולך להשתנות מן הקצה אל הקצה, ברמה ובאיכות. התפריט שתייה יהיה עשיר ומגוון", מסביר.
ומה בנוגע לבעלי הז'בוטיסנקי שיאון פאר ומשה אבוטבול? בנתיים הם בוחנים רעיונות חדשים והצעות.
בהכנת הכתבה השתתפה אדווה חולי