2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה: מיקי אלון
אילוסטרציה: מיקי אלון
אילוסטרציה: מיקי אלון
כך תזהו שהבן שלכם עומד לעזוב את הדת: תושבי הריכוזים החרדיים בעיר הופתעו לגלות בשבוע שעבר עלון שחולק בבתי הכנסת ובו "10 מאפיינים של תחילת ההידרדרות" האפשרית של בנם מהדת. העלון, שמכונה 'הקול השפוי', מחולק מדי שבוע בריכוזים החרדיים ובו חומרי הסברה נגד השימוש בסמארטפונים ובעד המעבר לשימוש בטלפונים כשרים. השבוע הגדילו לעשות עורכי העלון והסבירו לקוראים כיצד ניתן לזהות את ה"הידרדרות" של הבן שקנה סמארטפון.
"הורים רבים שואלים כיצד ניתן לאבחן את תחילת הידרדרות בננו ולנסות להציל את מה שניתן", נכתב. בהמשך מביאים עורכי העלון את הסממנים: "עיניים מזוגגות, מבט מבולבל, לא מרוכז, מסתגר ארוכות בשירותים או נועל את החדר, כיפה מצטמקת, חולצה אפורה או צבעונית, תספורת 'רחובית קלאסית', הכוללת גילוח החלק הנמוך של הראש והשארת בלורית, מגלה חוסר עניין בנעשה בבית".
עוד נכתב במסמך ה'אבחנה' כי אם למשל "בנכם נמנע מלדבר דברי תורה בשבת או משמיע דברי כפירה באלוהים", או "אם מפלס החוצפה עולה באופן תלול, אז יידעו ההורים שהוא קרוב לעזוב את הדת".
לדברי עורכי 'הקול השפוי', אחרי זיהוי הבן המידרדר יהיה אפשר להתמודד עימו בהצלחה.
"יש לשמור על קור רוח, איפוק ושיקול דעת. לא לצעוק, לא להתלהם, לא לאיים. לעיתים עדיף לשתוק מאשר להגיב. שתיקה ממושכת עדיפה על ויכוחים עקרים". עוד נכתב, והפעם בטקסט מודגש: "יש לזכור כי זה חולי נפש נורא, עמוק וקטלני. הריפוי חייב להיעשות בהדרגה. הוא נעשה בשני תהליכים: שימור ושיפור. שימור: לעקוב ולפעול כדי שלא יידרדר יותר, הסמארטפון נשאר במחבוא, ולדרוש ולבקש שלא יפעיל אותו ליד אחיו ולא בישיבה. זכרו כי ניפוץ הסמארטפון חסר משמעות וטעות איומה. החדש ייקנה בתוך זמן קצר ואתם תאבדו את אמונו".
עוד מודגש בדף ההוראות: "עיקר העיקרים: יש להפגין כלפיו אהבה, חיבה, חום וכבוד עד לאין קץ".
לסיום נכתב: "אימא בוכה מול נרות השבת וחיבוק חם מאבא בליל שבת פועלים בנפש יותר מכל היועצים, העצות והתחבולות".