1 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות מרץ ירושלים
צילום: באדיבות מרץ ירושלים
צילום: באדיבות מרץ ירושלים
3 ימים לפני מצעד הגאווה - פשע שנאה אלים בירושלים: לבנה צליל, פעיל בקהילה הגאה ובבית הפתוח בירושלים, הותקף בתחנה המרכזית בירושלים בידי עובר אורח ששבר את דגלו. לדברי צליל: "הוא התקרב אליי ואמר לי, אני אשבור אותך ואשבור לך את הדגל שלך, התנפל עליי, הפיל אותי ושבר דגל הגאווה".
רק בשבוע שעבר רוססה כתובת גרפיטי בגנות הקהילה הגאה, מטרים ספורים מהמקום שבו נרצחה במצעד ב-2015, הנערה שירה בנקי (15) זכרונה לברכה. ביום חמישי יתקיים מצעד הגאווה בעיר והוא צפוי להיות גדול מהרגיל - בין השאר עקב המחאה הלהטב״ית שהתעוררה בשבועות האחרונים.
אייל לוריא-פרדס, מועמד רשימת מרצ למועצת העיר ירושלים, הגיש יחד עם צליל תלונה במשטרה כנגד התקיפה. "שלוש שנים אחרי רציחתה של שירה בנקי ז"ל ועדיין אנחנו רואים את התוצאות האלימות של ההסתה הלהט"בפובית מקרב פוליטיקאים ורבנים", אמר לוריא-פרדס, "האלימות נגדנו לא נפסקת ואנו דורשים מהמשטרה להפעיל את כל האמצעים שברשותם כדי למצות את הדין עם התוקף כדי שכל להט"ב יוכל ללכת עם דגל הגאווה בירושלים ללא חשש. אני קורא לכמה שיותר מחברי וחברות הקהילה וכל ישראלי שאכפת לו להגיע ביום חמישי למצעד הגאווה בירושלים ולתת את תשובה המונית לאלימות ולחושך".