1 צפייה בגלריה
מאיר תורג'מן בהארכת המעצר. צילום: ליהי שי שקלרניק
מאיר תורג'מן בהארכת המעצר. צילום: ליהי שי שקלרניק
מאיר תורג'מן בהארכת המעצר. צילום: ליהי שי שקלרניק
כארבעה חודשים לאחר שנחשפה הפרשה, הודיעה היום (א') המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית נגד סגן ראש העירייה מאיר תורג'מן. האחרון חשוד בעבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים וכן עבירה של גניבה בידי מורשה. תיק החקירה יועבר באופן פיזי בימים הקורבים לפרקליטות לצורך עיון והחלטה.
החקירה התנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, בשיתוף חקירות מס הכנסה תל אביב ברשות המיסים ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה והתמקדה בתופעת השחיתות הציבורית.
תחילת הפרשה לפני כארבעה וחצי חודשים, אז תורג'מן נעצר בחשד לעבירות שוחד, הלבנת הון, שימוש לרעה בכוח המשרה ועוד. תורג'מן נחשד כי קיבל כספי שוחד בתמורה לקידום פרויקטים של אנשי עסקים ומקרוביו בעיר. מאז הוא שוחרר למעצר בית שהסתיים והוא הורחק מהעירייה. בתחילת חודש מאי נאסר עליו לעסוק בתפקידיו השונים בעירייה, זאת מעבר להרחקה הפיזית מהעירייה ומגורמים המעורבים בחקירה. תורג'מן ערער על כך ובקשתו נדחתה.
בסוף חודש יוני, עתרה המשטרה לבית המשפט המחוזי בראשון לציון בבקשה להאריך את התנאים המגבילים (הרחקתו מהעירייה) שהוטלו על מאיר תורג'מן, סגן ראש העירייה וממלא מקומו בעוד 90 ימים, בית המשפט המחוזי בראשון לציון קיבל את בקשתם.
נציג המשטרה אמר בדיון הארכת הרחקתו מהעירייה בפעם השלישית, על חומר החקירה: "מדובר בהיקף גדול של חומרים, סדר גודל של כ-30 קלסרים".