1 צפייה בגלריה
מתיחות בהר הבית. צילום: באדיבות התושבים
מתיחות בהר הבית. צילום: באדיבות התושבים
מתיחות בהר הבית. צילום: באדיבות התושבים
מתיחות שיא ביום ירושלים: עימותים נרשמו הבוקר (א'), יום ירושלים, בין אנשי הווקף לבין מתפללים יהודים בהר הבית בשעה שיהודים הניפו דגלי ישראל השטח ההר. כוחות משטרה עכבו מספר פעילים לצורך זיהויים ובירור הנסיבות. הביקורים בהר הבית נמשכים עד עתה כסדרם.
ארנון סגל שפקד הבוקר את ההר אמר לחדשות מיינט: "הגיעו עשרות מתפללים וכנראה בגלל הכמות הגדולה של היהודים שעלו להר למרות ההגבלה, נראה שהמשטרה עברה לסדר היום על תופעות שהיא לא הגיבה עליהם בסלחנות כמו הנפות דגלים. זה היה מחזה מרשים שהזכיר לי את מה שעשו הצנחנים לפני 51 שנים, זה מעורר תקווה. היתה אלימות מכיוון הווקף. הם לא אוהבים לראות יהודים בשטח ההר אבל אנחנו כאן. אני קורא לכולם להמשיך ולעלות להר הבית ביום המיוחד הזה".
מתנועת 'סטודנטים למען הר הבית' נמסר: "הבוקר 51 שנים לשחרור ואיחוד ירושלים, עלו להר הבית מעל אלף יהודים ועוד מאות ממתינים בכניסה. עם עליית הצהריים שיא העולים להר ביום אחד עתיד להישבר. במהלך עליות הבוקר עשרות יהודים שרו בהר הבית והשתחוו, והוצאו מההר על ידי המשטרה, ושלושה קטינים הניפו דגל ישראל בהר ועוכבו אף הם".
כמו כן, אלפים פקדו הבוקר (א') את הכותל המערבי:
המשטרה: "לפני זמן קצר עת סיור מבקרים יהודים בשטח הר הבית, כמה מהם הפרו את כללי הביקור ועוררו פרובוקציה, בעקבות זאת הוצאו משטח ההר לצורך זיהויים ובירור הנסיבות. הביקורים בהר הבית נמשכים כסדרם.
"נדגיש כי משטרת ישראל פועלת במכלול של איזונים תוך שמירה על החוק וכללי המקום ולא תאפשר לאף גורם להפר את החוק בכל דרך".