1 צפייה בגלריה
צילום: מתוך הפוסט של ארגון חותם
צילום: מתוך הפוסט של ארגון חותם
צילום: מתוך הפוסט של ארגון חותם
יממה לאחר שפרסם ארגון חותם התומך ברבנות הראשית לישראל ומתנגד לפעילות בתחום הכשרות של ארגון צהר והשגחה פרטית מחאה ברשת נגד רשת 'פסטה בסטה' הירושלמים מגיבים ברגליים ותומכים בהחלטת המסעדה.
בפוסט בפייסבוק של ארגון חותם תחת הכותרת "פסטה באסה" עלתה קריאה להחרים את מסעדת 'פסטה בסטה' בשוק מחנה יהודה על רקע החלטת מנהלי המסעדה לוותר על שירותי ההשגחה של הרבנות הראשית לטובת הכשרות של השגחה פרטית הירושלמית בשיתוף ארגון צהר.
"אתם שוב מחליטים לבגוד ברבנות ובקהל שומרי הכשרות שחשוב לו להישאר נאמן להשגחת הרבנות הממוסדת, שוב בחרתם ללכת עם גחמות של ארגוני כשרות שמקבלים תשבחות מהרפורמים וביקורות מהרבנים גדולים וחשובים", כתבו חותם.
התגובות הזועמות מצד הגולשים לא איחרו לבוא וגיחוך על הקריאה לחרם: "כל הכבוד לרשת, אסור להיכנע לסחטנות של הרבנות", כתב תושב. "אני שומרת כשרות ותומכת בצעד שלכם ואגיע לאכול בשמחה,הדת והרבנות הם לא מונופול!!!", כתבה אחרת.
"למה להחרים כל אחד הישר בעיניו יעשה", "חד משמעית ממשיך לאכול שם", "עוד עסק שלא מוכן לקחת חלק במונופול של השגחת הכשרות", "צריך לחזק את העסקים שמתנגדים לרבנות", כתבו עוד ירושלמים וירושלמיות נוספים.
בנוסף, קבוצת מבקרות שהגיעה למסעדה העלתה תמונה בפסטה בסטה וכתבה "יש על מי לסמוך".
למעלה מ-5 אלף תגובות עלו בעקבות הפוסט נגד המסעדה שהרוב המוחץ של הגולשים תמך בהחלטת המסעדה לעבור לכשרות האלטרנטיבית.
גם בארגון חותם מי שעומד מאחורי הפוסט המקומם הופתעו מכמות התגובות החיוביות למיזם ונגד קראיה לחרם אך בתגובה מטעמם בשעות האחרונות הם עדיין עומדים מאחורי הפוסט המקומם: "עסק שבוחר לוותר על כשרות מטעם הרבנות ולעבור לכשרות אלטרנטיבית, ככל הנראה עושה זאת מאחת הסיבות הבאות: או שהוא שותף לאג'נדה שמבקשת לפרק את הרבנות הראשית ואת זהותה היהודית של המדינה, כפי שאמרו בצהלה כל המברכים על הקמת הגוף החדש מהזרמים שאינם אורתודוכסים, או שהוא לא רוצה לעמוד בסטנדרטים של הרבנות. בין כך ובין כך זה לא מריח טוב, ובתחום הקולינרי הריח הוא מאוד משמעותי".