1 צפייה בגלריה
איים באמצעות רשת חברתית. אילוסרטציה: shutterstock
איים באמצעות רשת חברתית. אילוסרטציה: shutterstock
איים באמצעות רשת חברתית. אילוסרטציה: shutterstock
משטרת ישראל (ימ"ר ירושלים ויחידת אינטרפול ירושלים) עצרה היום (שישי) אזרח ישראלי, תושב ירושלים, בעקבות בקשת רשויות ארצות הברית להסגירו אליה לצורך העמדה לדין בגין עבירות מין וסחיטה שביצע לכאורה בקטינות. המעצר בוצע לאחר ששרת המשפטים הורתה, במסגרת סמכותה על-פי חוק ההסגרה, להגיש עתירה להכריז עליו בר-הסגרה לארצות הברית.
העצור מואשם כי החל מיוני 2010 ועד יולי 2011, נהג לבקר באתרים המאפשרים שיחות וידיאו, ולהשיג תיעוד וידיאו וצילומי מסך של קטינות בין הגילאים 12 עד 17 כשהן מבצעות מעשים מיניים. לאחר מכן היה מאתר את הקטינות ברשתות חברתיות (פייסבוק ו-MySpace), שולח להן הודעות הכוללות את התיעוד שיש ברשותו ומאיים עליהן כי יפיץ את החומרים למשפחתן וחבריהן אם לא יעתרו לדרישותיו ויצטרפו אליו לשיחת וידיאו "אחד-על-אחד". משנעתרו, היה מורה להן להתפשט, לחשוף את איבר מינן ולאונן עבורו.
במקרים בהם סירבו הקטינות להיעתר לדרישותיו, מימש את איומיו והפיץ את החומרים שהיו ברשותו למשפחותיהן וחבריהן של הקטינות. חקירה בעניינו של נפתחה בארצות הברית באוקטובר 2010 לאחר שקטינה בת 17 דיווחה למשטרה במקום מגוריה על ניסיון לסחיטתה באמצעות תמונות עירום שלה, שהושגו ללא ידיעתה. בחקירה שנפתחה התבהרה שיטת הפעולה בה השתמש לסחיטתן של קטינות רבות נוספות.
המחלקה לעניינים בינלאומיים, באמצעות עו״ד שירן כהן, תגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים, עתירה להכריז עליו בר הסגרה לארצות הברית לצורך העמדתו לדין בגין עבירות של הפקה והפצה של פורנוגרפיית ילדים, כפייה ושידול קטין לביצוע מעשים מיניים, וסחיטה. בד בבד, תוגש בקשה למעצרו עד לקבלת החלטה בעתירה.