1 צפייה בגלריה
נסיעות "הגיהוץ" של הרכבת. צילום: עמוד הפייסבוק של ישראל כץ
נסיעות "הגיהוץ" של הרכבת. צילום: עמוד הפייסבוק של ישראל כץ
נסיעות "הגיהוץ" של הרכבת. צילום: עמוד הפייסבוק של ישראל כץ
עוד צעד משמעותי בדרך להפעלת הקו החדש מירושלים לתל אביב: בימים האחרונים הסתיים "שלב הגיהוץ" של הקו המדובר. שלב הגיהוץ כלל חמישה ימים שכללו כמאתיים נסיעות של הרכבת, הלוך וחזור, שמטרתן להדק את המסילה. "ישנו חצץ רב מתחת למסילה ועל כן יש לערוך נסיעות של הרכבת על מנת להדק אותה על המסילה" הסבירו ברכבת ישראל.
אחד הנהגים שהיו בקטר הוא יבגני ווגמן, שהוא בעצם הנהג הראשון שהסיע את הרכבת בקו החדש. "זו הרגשה כיפית מאוד להיות הראשון שמסיע את הרכבת. זו גאווה גדולה כי אני יודע שאני חלק מפרוייקט לאומי כל כך חשוב", אמר ל"מיינט ירושלים".
בתוך כך, קו הרכבת המהירה מתל אביב לירושלים אמור להיות פתוח לנוסעים החל מאפריל 2018. במשרד התחבורה ציינו כי זמן הנסיעה מתל אביב יעמוד על 30 דקות בלבד, כאשר מהירות התכן תעמוד על 160 קמ"ש. בעתיד תפעיל הרכבת בין תל אביב לירושלים ארבע רכבות בשעה לכל כיוון, בשעות השיא, ותבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה.
כ-700 מהנדסים ומאות אנשי מקצוע נוספים עובדים על הפרויקט של הקו. עלות הפרוייקט עומדת על כשבעה מיליארד שקלים ובמסגרתו נבנית מסילה כפולה באורך של 57 קילומטר, מת"א ההגנה ועד הכניסה לירושלים, סמוך לבנייני האומה.
הפוסט שפרסם שר התחבורה ישראל כץ: