1 צפייה בגלריה
צילום: אבי מועלם
צילום: אבי מועלם
צילום: אבי מועלם
ראש העירייה ניר ברקת יזם מהלך בשיתוף עם אגודות הסטודנטים בעיר בהובלת אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית ורשות הצעירים בעירייה, לשינוי הטיפול בגביית הארנונה בדירות סטודנטים שותפים בעיר באופן שימנע את הפגיעה בסטודנטים ששילמו את חלקם בארנונה.
כיום תשלום הארנונה משותף לכל הדיירים, בעוד האכיפה על אי תשלום חלקי נעשתה באופן קולקטיבי על כל דיירי הדירה. לפי המהלך החדש עליו, תשלום הארנונה יהיה אישי לכל דייר בדירת שותפים. באופן זה לא יתקיימו עוד תלות כלכלית בתשלומים משותפים, וכך סטודנטים אשר ישלמו את חלקם היחסי לא יחששו עוד מעיקול חשבון הבנק או מהלכי אכיפה אחרים כמו בעבר.
המנגנון החדש עתיד להיכנס לתוקף בעוד כשנה, לאחר הטמעת מערכות חדשות לגבייה. עד למעבר למתכונת החדשה, כדי להתמודד עם התופעה בשנה הקרובה, העירייה תעמיד מוקד פניות ייעודי לבעיית עיקולי הארנונה בדירות שותפים, שידע לתת מענה לסטודנטים ששילמו את חלקם היחסי אבל קיבלו התראה לעיקול או שחשבונם כבר עוקל.
ראש העירייה ניר ברקת אמר: "סוף לבירוקרטיה. לא אאפשר יותר מצב בו סטודנט ששילם יהיה ערב לחובות של שותפיו לדירה. מי ששילם את הארנונה לא יצטרך לחשוש מהליכי אכיפה. אנו פועלים כל העת לקצר את הבירוקרטיה ולהקל על הצעירים והסטודנטים בעיר וכך נמשיך".
שלומי יחיאב יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית מסר: "מדובר במהפכה! נגמר עידן העיקולים לסטודנטים ששילמו את חלקם בחוב הארנונה, והחל משנה הבאה גם יפסקו כל ההתחשבנויות בין הסטודנטים".
מדריך תשלומי הארנונה המלא לסטודנט (כולל מדריך להנחות): לחצו כאן.
הכתובת הייעודית לפניות הסטודנטים : starnona@jerusalem.muni.il