סגן ראש העירייה יוסי דייטש (יהדות התורה) ביטל את השתתפותו באירוע 'חרדים על הבר', שם היה אמור להעביר הרצאה. הסיבה לביטול כפולה: הוא התנגד לשם שנבחר לסדרת ההרצאות – 'חמישים גוונים של שחור' וכן העובדה שהאירוע נערך במסעדה שמחזיקה בכשרות אלטרנטיבית ולא בהכשר הרבנות.
מי 'מחק' את גבעת התחמושת?
דייטש התבקש להשתתף בסדרת הרצאות של אירוע 'חרדים על הבר'. הוא אישר את השתתפותו ואף בחר להרצות בנושא "האם חרדי יכול להיות ראש ממשלה?". סדרת ההרצאות נערכה בהפקת ארגון 'רוח חדשה' וגורמים חרדים, ועל פי התכנון, לצד דייטש היו אמורים להופיע עיתונאים חרדים בכירים, נשים חרדיות שפועלות להעצמה נשית ופעילות חברתיות מהמגזר. אלא שמאוחר יותר, אחרי שמודעות האירוע פורסמו, דייטש ביטל את השתתפותו.
בסביבתו טוענים שהסיבה לביטול נובעת מחוסר תיאום בינו לבין המארגנים. לטענתם, דייטש הופתע כשראה את הכותרת שהוענקה לסדרת ההרצאות: 'חמישים גוונים של שחור- חרדים מתארחים על הבר'. "יוסי עצמו לא כל כך בקי במושגים מהעולם החילוני, אבל הבחירה בכותרת הזו נראית כאילו מישהו ניסה בכוח לייצר פרובוקציה, ויוסי לא מוכן להיות במקום הזה", אמרו בלשכתו.
לטענתם, דייטש גם כעס על כך שההרצאה שתוכננה הייתה אמורה להתקיים במסעדת ארבעס שמחזיקה בתעודת כשרות של 'כשרות אלטרנטיבית', הקוראת תיגר על מערכת הכשרות של המועצה הדתית בה שולטים החרדים. בלשכתו הוסיפו שהוא הסכים להופיע בפני ציבור דתי וחילוני, בניסיון לגשר על הפערים בין המגזרים, אך כשהבין שהמארגנים לא התחשבו בהשקפת עולמו הוא נאלץ להודיע על ביטול האירוע.
במקביל, משתתפים אחרים שהיו אמורים להשתתף בפאנלים ובהרצאות בברים בשוק מחנה יהודה הודיעו על ביטול השתתפותם. גם הם נימקו את הביטול בכך שהיו אמורים להופיע במקום שאינו תואם את אורח חייהם.
מנגד, מארגני ההרצאות טענו שהפקידו אדם חרדי על הפקת האירועים והוא שבחר את נושאי השיחה ותוכן ההרצאות.