הניצחון הגדול של מאיה רחימי: חמישה וחצי חודשים לאחר שנפצעה באורח בינוני בפיגוע בקו 78 בארמון הנציב, צעדה השבוע רחימי (25) על מסלול תצוגת אופנה במסגרת ערב התרמה לעמותת 'משפחה אחת' המסייעת לנפגעי טרור ובני משפחותיהם.
ארמון הנציב: 24 בקבוקי תבערה בשבוע
"מאז הפיגוע לא עליתי שוב לאוטובוס", סיפרה השבוע רחימי. "אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא היה לי רכב להתנייד איתו".
בבוקר ה-13 באוקטובר עלתה רחימי על האוטובוס בשכונת מגוריה, ארמון הנציב, בדרך לעבודתה במשרד החשב הכללי. דקות בודדות לאחר מכן קמו שני צעירים, אחד חמוש באקדח והשני בסכין, והחלו במסע הרג במהלכו רצחו שלושה אזרחים ופצעו שבעה נוספים. רחימי נפצעה באורח בינוני, לאחר שסכין ננעצה בכתפה, חדרה עד לריאותיה וניקבה אותם.
"את עמותת 'משפחה אחת' הכרתי ממש יום או יומיים אחרי האירוע", היא משחזרת. "הם הגיעו לבקר אותי בבית החולים והציעו לי סיוע בכל מיני תחומים".
לדבריה, העמותה מספקת לה גם היום סיוע וליווי צמודים מבחינה כלכלית, בירוקרטית ונפשית. "הם נתנו לי ועדיין נותנים לי תחושה של משפחה".
ביום ראשון נערך ערב התרמה של העמותה במלון קראון פלאזה בעיר. המופע המרכזי היה תצוגת אופנה של רשת חנויות ברעננה, כשהדוגמנים היו לא אחרים מאשר התורמים, המשפחות השכולות ונפגעי הטרור.
'משפחה אחת' הוקמה בשלהי האינתיפאדה השנייה, בשנת 2000. "אנחנו עומדים בקשר מול משפחות שכולות ופצועים", מספרת שנטל בלזברג, מנכ"לית העמותה.
"מספקים להם סיוע במגוון תחומים, בין אם זה ייצוג מול הרשויות, מציאת עבודה ואפילו מענה על צרכים מיידים, גם כלכליים". לדבריה, חלק משמעותי מהסיוע שמעניקה העמותה לחבריה הוא חיבור וקשר לאנשים במצב דומה, יצירת משפחה אחת גדולה ותחושת סולידריות ושייכות.
ביום שישי האחרון השתתפו 300 חברים, מתוכם כ-70 נפגעי טרור, במרתון ירושלים, כחלק מקבוצת העמותה. ביום שני נערכה מסיבת פורים עבור 400 משפחות, ובמהלך השבוע חולקו קרוב ל-3,000 משלוחי מנות לחברים, שנארזו כולם על ידי מאות מתנדבים.
"המטרה שלנו היא לגרום לחברים להרגיש שהם חלק ממשהו גדול", אומרת בלזברג, ורחימי מאשרת כי המטרה הושגה במלואה. היא מספרת על ערב התצוגה, בו פגשה נשים אחרות שנפגעו בפעולות טרור ואף איבדו את יקיריהם. "זה מקום שאפשר לדבר בו", היא מסבירה. "השילוב עם שאר הבנות, שחלקן מגיעות מרקעים שונים לחלוטין משלי, נתן לי הרגשה טובה".