הקיוסק שבבניין הכשרת הישוב במרכז העיר פעל שנים ארוכות במהלך סופי השבוע. סימן ההיכר הבולט שלו היה המחסור בדלתות, ורק בערב יום כיפור הכניסה נאטמה בברזנטים ובאמצעים זמניים. בראש השנה האחרון המקום נותר סגור לראשונה מזה שנים. כעת, על רקע המצב הכלכלי הקשה של העסקים בעיר, ובגלל הוראת היועץ המשפטי לעירייה לאסור הפעלת מרכולים בשבת, נאלץ בעל העסק לסגור את שעריו והנכס מוצע להשכרה.
מדוע באמת נסגרו המכולות במרכז העיר בשבת? לא תאמינו איך נקראת המכולת בג'בל מוכבר
'הלל מרקט' היה מראשוני המרכולים שנסגרו בשבת מיד אחרי הוראת היועץ המשפטי, זאת למרות הארכת הזמן לצורכי שימוע שניתן לבעלי המרכולים. חברת המועצה עינב בר טענה אז שאין לכך משמעות וכי מדובר בהחלטה אישית. "מדובר בבחירתם האישית של בעלי העסקים האם לסגור את המקום בסופי השבוע, ואני מכבדת את הבחירה", טענה אז.
בשיחה עם "ידיעות ירושלים" ו-mynet אמר השבוע בעל הנכס כי עזיבת השוכר הנוכחי נובעת מהפסדים כספיים בגלל פתיחת סופרמרקט 'פרש' הסמוך, וגם בגלל הוראת העירייה לסגור את המרכולים בשבת.
"זו אחת הסיבות לכך שהבחור ברח", הסביר. "זה התחיל ברשת סופרמרקט שפתח לידו ולקח לו נתח גדול, והמשיך באיסור לפתוח בשבת, שהיה אמור להיאכף החודש".
לדבריו, השוכר שהשקיע את חסכונותיו בקיוסק חשש מהפסד שייגרם לו באם ייאלץ להתמודד מדי שבת מול דוחות בסך מאות שקלים. "הקיוסק היה עיקר פרנסתו", הסביר בעל הנכס. "הבחור עבד 365 ימים בשנה מלבד יום כיפור, לא נשארה לו יותר פרנסה, נהיה לו קשה והוא החליט ללכת".
שותפתו של בעל הקיוסק הוסיפה שההחלטה לסגור נבעה גם ממצב העסקים בעיר, על רקע גל הטרור. "אני חושבת שגם השבת לא תעזור לעיר הזו, העסקים על הפנים, המון עסקים נסגרו בחודש האחרון בלי שום קשר לשבת", סיכמה.