מבחן השבת של קרית יובל: למרות איומי החרדים, וכפי שנחשף ב-mynet בסוף השבוע האחרון הוקרנו סרטים להנאת התושבים החילונים במינהל הקהילתי של השכונה. כעת החרדים דורשים לפרק את מינהל קהילתי 'יובלים' ומאיימים להצביע נגד כל תקציב המיועד עבורו.
הפאב שירגיז את החרדים דירה להשכיר? לחילונים בלבד
כזכור, בשבוע שעבר הודיעו במינהל הקהילתי שהם מוכנים למשא ומתן עם החרדים, אך כי ימשיכו להקרין סרטים ביום שבת. החרדים, שזיהו אפשרות לכניעה, הבהירו שאם הסרטים יוקרנו זו תהיה מבחינתם חציית כל הקווים. "השבת אינה ניתנת למסחר ופשרות", טענו.
ביום שישי בערב ניצבו מאות מפגינים חרדים מול בית טיילור בקרית יובל, שם הוקרן הסרט 'מגודלים 2' לעיני מאות תושבים חילונים. המפגינים, בראשות חברי המועצה יצחק פינדרוס ונחמיאל סבן, קיימו טקס קבלת שבת בבית כנסת בשכונה ולאחר מכן יצאו להפגין מול המבנה שבמהלך השבת אירח מאות צופים שהגיעו להקרנה.
החרדים הציבו איום ברור: חילול שבת יגרור ניסיון לפרק את המינהל הקהילתי. ביום ראשון נפגשו חברי המועצה הדתיים לישיבה בה הוסכם לדרוש מברקת את פירוק המינהל. 16 חברי סיעות יהדות התורה, ש"ס, בני תורה, הבית היהודי וירושלים מאוחדת חתמו על מכתב דרישה לפעול נגד מינהל יובלים שבחסותו התקיים אירוע השבת. בנוסף הודיעו שיתנגדו לכל העברה תקציבית למינהל הקהילתי. כמו כן מתוכננת להתקיים ישיבת מועצה שלא מהמניין, בה ידונו על חילולי השבת וינסו להעביר החלטה שתאסור קיום כל אירוע פרטי או ציבורי במבני העירייה.
חבר המועצה יצחק פינדרוס טען בישיבה שברקת התחייב לפרק את המינהל הקהילתי באם ימרה את פיו, וכעת הגיע השעה למעשים. "הגענו לפרשת דרכים" הבהיר פינדרוס, "אם ראש העיר לא יפרק את המינהל ביובלים אסור לדגל התורה להשלים עם המצב של פרצות השבת, אסור לה להיות שותפה לעת כזאת בקואליציה העירונית".
בין נציגי הציבור החרדים אף התפתח דיון בסוגיית השבת בשאר המינהלים בעיר, וכעת יש מי שמבקש לאסור לחלוטין כל פעילות שבת במינהלים הקהילתיים ובמבנים העירוניים. מי שהעלה את הנושא לדיון הוא סגן ראש העיר חיים אפשטיין, שטען שהחרדים מעלימים עין מחילולי שבת בשכונות מסוימות כמו רמות ונווה יעקב. "יש להפסיק את חילולי השבת בכל מתקני העירייה ללא יוצא מן הכלל", אמר. "לא יתכן שבנווה יעקב מתקיימת פעילות בעיצומה של שבת קודש, כאשר הבריכה השכונתית פותחת את שעריה, ואין פוצה ומצפצף. יש להכיל את הדרישה להפסקה מוחלטת של חילולי השבת לא רק במנהל הקהילתי יובלים כי אם בכל המנהלים הקהילתיים בעיר".