הגנב הסדרתי של בתי החולים בעיר ישב מאחורי סורג ובריח: עופר חמו, שביצע מאות גניבות במרכזים רפואיים, ירצה עונש של שש שנות מאסר.
העונש המקורי שקיבל מי שגנב כסף מקשישה לא ייאמן: גנב ארנקים עם בנו בן השנתיים
חמו הורשע בשבוע שעבר בבית משפט השלום בעיר בביצוע עשרות עבירות רכוש, בהן גניבת ארנקים, כסף מזומן, מסמכים אישיים וכרטיסי אשראי. רוב הגניבות בוצעו בבתי חולים, ממאושפזים, בני משפחה או עובדים. הוא הורשע על פי הודאתו בלמעלה מ-400 עבירות גניבה, הונאה, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות.
חמו פעל במשך כשלושה חודשים ונהג לרכוש מוצרים באמצעות כרטיסי האשראי שגנב, ואף למשוך מזומן ממכשירי כספומט בסכומים שהסתכמו בעשרות אלפי שקלים. כתב האישום כולל 20 מקרים שהתרחשו בבתי חולים שונים בארץ, ביניהם שערי צדק ומשגב לדך. בנוסף הוא ביצע גניבות גם במרפאות רטורנו ויד שרה בעיר. בכל המקרים עולה דפוס פעולה קבוע: חמו היה מאתר תיקים שהושארו לרגע ללא השגחה, שולף מהם ארנקים, כסף מזומן, מסמכים אישיים וכרטיסי אשראי.
גם אחרי שנתפס ונשלח בהוראת בית המשפט לטיפול קהילתי, גנב חמו ממטופל אחר כרטיס אשראי בו ביצע רכישות בסך 5,400 שקל. בשל כך הורחק, אך אז שוטט חופשי וביצע עבירות רכוש רבות. קורבן אחר אותו הכיר חמו באתר היכרויות ספג גניבה של אלפי שקלים. בביקור בסניף יד שרה בעיר גנב מתיק של מטופלת, ובבתי החולים משגב לדך ושערי צדק גנב מתיקי עובדים וקרובי מטופלים.
במהלך המשפט, הצדדים הגיעו להסכמה על הסדר טיעון במסגרתו תוקנו שני כתבי האישום, חלק מהאישומים נמחקו וחמו הודה בעובדות. בגזר הדין ששלח אותו ל- 6 שנים בכלא קבע השופט ירון מינטקביץ': "הדרך היחידה להגן על הציבור מפני הנאשם היא להשית עליו מאסר.
הנתון היחיד אותו ניתן לזקוף לזכות הנאשם הוא הודאתו במיוחס לו, אשר חסכה זמן שיפוטי רב מאוד. כל יתר הנתונים שבתיק פועלים לחובתו של הנאשם. לנאשם עבר מכביד ביותר, כולו בעבירות רכוש. עברו של הנאשם מעיד בו, כי הפך את הפגיעה ברכושם של אחרים לדרך חיים וכי הוא עבריין מועד".
השופט אף חייב את חמו לפצות את הנפגעים ממעשיו.