מעדניית המריבה: מסתמן שהמאבק הדתי הבא של פסגת זאב יהיה סביב סניף שכונתי של רשת המעדניות 'קשטן דלי' - רשת חנויות מזון שלצד המוצרים הבסיסיים מוכרת גם מוצרים לא כשרים. פתיחת הסניף, שמתוכננת לפברואר, עוררה את חמתה של ההנהגה הדתית והחרדית בשכונה, שנערכת בימים אלה למחאה שתכלול שופרות ותפילה נגד החנות.
הפטנט הירושלים בתחום הכשרות הרבנים: משגיחי כשרות על חנויות סלולר
בין השאר הרבנים מתכננים לקיים בשבוע הבא הפגנה רבת משתתפים מול החנות וכן שוקלים את האפשרות לקיים תפילות יומיות מול החנות אם אכן תיפתח.
"זה נורא ואיום שפותחים בשכונתנו דבר כזה", אמר הרב דוד עמר, מיוזמי המחאה. "זו שכונה בירושלים שהכל בה הוא על כשרות ועל טהרה ועכשיו מביאים לפה את השרץ הזה. בשבילנו זו מכה. השכונה הזאת אמנם קמה על בסיס חילוני, אבל היא התפתחה ונהייתה, אני לא אגיד חרדית אבל בהחלט מסורתית".
מנגד, חילונים רבים בשכונה מברכים על פתיחה של סניף של רשת מזון נוספת. "השכונה שלנו מעורבת ויש בה ייצוג חילוני ודתי, וכל אחד פה זכאי לאכול מה שהוא רוצה ולקנות מה שהוא רוצה.
"לכל אחת מאוכלוסיות שמרכיבות את השכונה צריכה להיות הפינה שלה במרחב הציבורי שהוא משותף", הסבירה אביגיל אברהמי, תושבת השכונה. לדברי רונן בן־יאיר, חבר הנהלה במינהל הקהילתי פסגת זאב, מה שמעורר את המחלוקת החריפה הוא מיקום החנות ברחוב הראשי של השכונה וסמוך לתחנת הרכבת.
יש לציין שזה הסניף השלישי של הרשת בעיר ושני הסניפים האחרים לא היו עד כה מקור לעימות כלשהו. בעל הרשת הופתע מאוד מהתארגנות הרבנים ובשלב הזה הוא עוד לא בטוח כיצד להתמודד מול המחאה.