קבוצת חסידי ברסלב התפרצה בסוף השבוע האחרון לאירוע דו קיום שארגנו משפחות יהודים וערבים מהגבעה הצרפתית. אחד הפולשים היה מתנדב במשטרה ובעקבות התנהלותו הודיע לו מש"ק האיזור שהגיע למקום בתגובה לפניית המארגנים, כי לא יוכל להמשיך בפעילותו במשטרה.
בלב היער: אתרי ההתבודדות של חסידי ברסלב מי העזו לרקוד בין הקברים?
המתנגדים לקיום האירוע אמרו ל-mynet: "אנחנו חיים במדינה יהודית וזו גם שכונה יהודית. שילכו לחגוג בבית חנינא".
ביום חמישי אחר הצהריים התאספו עשרות משפחות צעירות בבית "ארמון ג'ולי קיי", כדי לציין עם ילדיהן את מסורות חגי דצמבר של שלושת הדתות: חנוכה, חג המולד ויום הולדתו של הנביא מוחמד. החלל קושט בחנוכייה, עץ אשוח וקישוטי אורות שנהוגים בחג המוסלמי. מאחר שמרבית המשתתפים היו ילדי גן הוצבו בחדר תחנות הפעלה לילדים וצמר גפן מתוק.
בהתחלה הכל זרם על מי מנוחות אלא שאז הגיע למקום רכב מסחרי של ברסלב ופשטה שמועה שאדם חמוש הסתנן אל בין שורות החוגגים.
מהשטרה הוזעקה למקום ואז התברר שהאדם החמוש, שנמנע עם מתנגדי הארוע ,היה מתנדב במשטרה. כשאחד ההורים התחיל להסביר לקטנטנים על המסורות של שלושת החגים התפרץ המתנדב לדבריו וניסה להתעמת איתו בנוגע לעצם קיום האירוע.
הקבוצה הוצאה מהמקום בידי המשטרה , והמשיכה להתווכח עם השוטרים. הדברים נרגעו רק לאחר שאחד מלובשי המדים הבהיר להם שהוא עשוי לעצור אותם על הפרת סדר ציבורי.
לאירוע קדם מייל שהופץ על ידי אחד מראשי הקהילה הדתית בשכונה, מוקדם יותר באותו היום ובו קרא ראש הקהילה להגיע ולהפגין נגד קיומו.
טל בן דוד, מ"צעירים במרכז", שסייעה בארגון הארוע אמרה שהיא רואה את ההתפתחות באור חיובי. "דווקא יצאתי מחוזקת מהארוע הזה כי זה המחיש לי שאנחנו במקום הנכון ובזמן הנכון. העובדה שהיתה הקריאה הזאת מהצד השני רק הופך את זה ליותר משמעותי. כל מי שהיה בחוץ הוא תושב שכונה וזכאי לדיעות שלו. בארועים הקודמים שעשינו לא ראינו התנגדות אבל כשהדברים עולים מעל פני השטח זה מאפשר לייצר שיח", אומרת בן דוד.
מהמשטרה נמסר כי התנהגות המתנדב באירוע חרגה מהנורמות המקובלות במשטרת ישראל. מפקד השיטור הקהילתי שהגיע למקום טיפל בהפרעה.