סדק שהתגלה בגן ילדים בשכונת בית הכרם בירושלים הצריך הוצאה של צו פינוי למבנה ו־35 הילדים שוכנו בינתיים במבנה המינהל הקהילתי - בחדר שאין בו שירותים.
תושבים בבית הכרם: גן ילדים? לא לידנו דיירים נאבקים נגד פתיחת גן ילדים בבניין מגורים
בגן ברחוב המורה נמצא סדק באחד הקירות. מהנדס העיר שהגיע למקום לעמוד על חומרת המצב קבע כי קיים חשש להתמוטטות ועל כן הורה להוציא צו פינוי ולחפש גן חלופי לתקופת השיפוץ. לאחר קבלת הצו נשלחה הגננת יחד עם נציג של מחלקת 'בדק בית' בעירייה לאתר גן ראוי. מאחר שזמן רב הם לא מצאו מקום מתאים הורתה להם העירייה להתמקם בחדר בתוך המינהל הקהילתי בית הכרם.
סביב החצר הקטנה נבנתה גדר ונקנו צעצועים, אך דבר אחד אין בגן - שירותים. לאחר שהתלוננו על כך הוקצתה לגן סייעת נוספת שחלק מתפקידה הוא לקחת את הילדים בקבוצות כדי להתפנות. בינתיים השיפוצים במבנה המקורי אינם מתקרבים לסיום.
"דובר רק על חודש וכבר עברו יותר מחודשיים שאנחנו ללא שירותים והחצר קטנה", אומרת אמירה קנדל, אמא לילד בגן. "אני עובדת בסמוך ורואה שהשיפוצים בגן לא מתקדמים, ויש ימים שהם בכלל לא עובדים".
הורי הילדים, שהיו בטוחים שבקרוב ישובו לגן המקורי, הופתעו לגלות השבוע שהסייעת הנוספת קיבלה הוראה להישאר בגן עוד חודש כשהגננת וההורים לא עודכנו בכך.
בעקבות עוגמת הנפש פנו כמה מההורים ללשכת ראש העירייה ניר ברקת בטענה ששיפוץ הגן לא מתקדם. בלשכתו של ראש העירייה הפנו אותם למחלקת בקרת שירות, שם נאמר להם בשבוע שעבר כי הנושא ייבדק ויחזרו אליהם בהקדם, אך עד כה ההורים לא זכו לתשובה. "מחלקת 'בדק בית' מודה שהעבודות לא מתקדמות והשיפוצים תקועים וחלק מההורים כבר מיואשים", אומרת קנדל.
תגובת העירייה: "ביצוע שיקום הקיר נמצא בעיצומו ואנו פועלים להחזרת הילדים לגן בשבועיים הקרובים".