מסעדת 'ארוחת ערב בקבלייר' הירושלמית של השף יונתן רושפלד ואבי בן ארוש תיסגר בסוף החודש לאחר ליל הסילבסטר.
כך זה התחיל: רושפלד מגיע לירושלים
כך החליטו היום (ראשון) רושפלד ושותפו למיזם המסעדן ואיש הנדל"ן אבי בן ארוש. החל מהראשון לינואר 2016 המסעדה לא תפעל והמקום מוצע להשכרה או אף למכירה.
בן ארוש: "הקונספט היה מוצלח ודווקא עבד טוב וגם הביקורות היו מפרגנות, אבל לעסק כזה אין הרבה סיכוי לשרוד במציאות הביטחונית שנכפתה עלינו של 'אינתיפאדת הסכינים'. זה היה ניסיון מדהים. עשינו הכל בכדי שזה יתפוס ויצליח. השקענו הכל מהלב ויש לי רק מילים טובות לשבח את רושפלד, אבל לצערי זה לא רק תלוי בנו.
"המסעדה עבדה על ארבעים אחוז תיירים ושלושים אחוז תל-אביבים שהגיעו מחוץ לירושלים במיוחד לאכול אצלנו והשאר ירושלמים. כאשר אין תיירים והתל אביבים לא באים, אין הצדקה ואין זכות קיום למסעדה כמו שלנו", הוא מסביר.
זהו גם אקורד הסיום של מסעדת קבלייר שפעלה במקום משנת 1993 בבעלות אבי בן ארוש ואחיו, השף דידי בן ארוש, שניהלו את מסעדת הגורמה מעל לשני עשורים, במהלכם התארחו במקום גם שרים, דיפלומטים, נשיאים וראשי מדינות מרחבי העולם.
הקונספט המיוחד של 'ארוחת ערב בקבלייר' כלל תפריט יומי מתחלף של כחמש מנות בלבד עם מספר מצומצם של חומרי גלם הכולל רשמית מכולת של כעשרים מוצרים בלבד, בעיקרם משוק מחנה יהודה ובשרים מהמעדנייה המפורסמת של איוו ברחוב שמאי הסמוך. כמו כן כלל התפריט רק יין אחד.
רושפלד סגר בסוף הקיץ גם את המסעדה הראשונה שלו בקונספט של ארוחת ערב, הנמצאת ברחוב לונץ 13 בתל אביב, זאת רק ארבעה חודשים לאחר שהחלה לפעול.