במהלך ימי החנוכה מתכוונים פעילי חב"ד ללכת למזרח העיר כדי להסביר לפלסטינים שעליהם לקיים את שבע מצוות בני נח. אנשי החסידות החליטו לנסות לפתור את בעיית הטרור בכך שיעודדו גויים לשמור מצוות ויצאו לאחרונה בקמפיין להגברת המודעות להן. בקמפיין, שכולל חלוקת חומרי הסברה, מבקשים חסידי חב"ד מהמיעוט הערבי בעיר לקיים את המצוות שניתנו לכל בני האדם - ובהן האיסור על אכילת איבר מן החי, רצח, עבודה זרה, גזל וגילוי עריות.
עסקית חב"ד: צ'ייסר, בירה ופרק תהילים איך מתגייסת החסידות לעידוד הפוריות?
יריית הפתיחה לקמפיין ניתנה באירוע שהתקיים ברחבת המשביר לצרכן הישן ברחוב המלך ג'ורג', שם נאם סגן השר לשיתוף פעולה אזורי איוב קרא והבטיח לפעול למען הקמפיין. יוזם הרעיון, בועז קלי, הכריז שיודפסו 10,000 שלטי חוצות שיציגו את תמונת הרבי מלובביץ' לצד המילה "משיח" בערבית וציטוטים מכתביו שמעודדים שלום עולמי באמצעות קיום המצוות. בינתיים כבר הופצו מאות מודעות ליד שכונות ערביות ובאתרי בנייה.
"המלחמה היא מלחמה דתית ולכן התשובה לה חייבת להיות דתית - ושבע מצוות בני נח הן הבסיס", אומר קלי. לדבריו, עד כה אנשיו לא נתקלו בהתנגדות וכעת הם יוצאים למסע גיוס כספים שבו כל אחד יוכל לסייע במימון שלט. "סיכמנו עם חברה שמתמחה בשלטי חוצות בכפרים וערים ערביות - יש להם 1,400 שלטי חוצות בכל המגזר הערבי ואנחנו קנינו כבר 20 מהם".
אחד השייח'ים הערבים בעיר מסביר שאין בעיה דתית עם פעולת ההסברה של החב"דניקים, כל עוד ייעשו בדרכי נועם - בין השאר משום שהמצוות תואמות את מנהגי האסלאם. עם זאת, באקלים הביטחוני הנוכחי הוא חושב שמדובר ברעיון גרוע.
"תלוי לאילו אזורים הם מתכוונים להגיע, אבל בכל מקרה ממש לא הייתי מציע להם להיכנס פנימה לתוך השכונות", מסביר השייח'. "המצוות הבסיסיות של כל הדתות מגיעות מאותו המקום והמצוות האלה מקובלות על כולם ומדברות על התנהגות מוסרית של כל אדם באשר הוא אדם. זה בסדר לבוא ולדבר על המצוות, כי בכך שהם מסבירים עליהן הם לא מכריחים אף אחד לעשות שום דבר נגד רצונו".