במשטרת ירושלים חוששים מנקמת חסידי 'שובו בנים' בעקבות הרצח של אהרון בנט (בניטה), 21, איש החסידות, בפיגוע בעיר העתיקה בשבוע שעבר. ל"ידיעות ירושלים" נודע כי מפקד המחוז, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, פנה לאישי ציבור המזוהים עם החסידות ולכמה מסגני ראש העירייה וביקש שיעזרו להרגיע את הרוחות. הרב שלום ארוש, ממנהיגי החסידות, ביקש השבוע למנוע פעולות נקם: "זה לא יפתור את הבעיה ועלול להחריף אותה. מה שיפתור יהיה שהשם יביא לנו את המשיח".
30 תיקים פליליים נפתחו לצעירי שובו בנים שוב דקירות על רקע לאומני במרכז העיר
חצר חסידות 'שובו בנים', שמתמודדת בשנים האחרונות עם משבר הנהגה מאז נמלט מנהיגה הרוחני הרב אליעזר ברלנד לחו"ל, אבלה כעת על מותו של בנט, חתנו של הרב יוסף גל, מרבני החסידות. במשטרת ירושלים הביעו דאגה מכך שאנשים המזוהים עם החסידות יבקשו לבצע פעולות נקם וילבו בכך את האש והאלימות בעיר. כדי למנוע התחממות נוספת ביקש מפקד המחוז מאנשי הרב ארוש שירגיעו את הרוחות, ובמקביל פנה לסגני ראש העירייה החרדים וביקש שיערבו רבנים ואישי ציבור מהמגזר ויבקשו מהם לקרוא לציבור לשמור על איפוק ולהימנע ממעשים קיצוניים.
במוצאי שמחת תורה הגיע המבחן הראשון כשבמתחם 'שובו בנים' ברובע היהודי התקיים אירוע הקפות שניות שנמשך אל השעות הקטנות של הלילה. חלק מהטקס התקיים ברחבה שבה נעשה הרצח, אך אף שהמתח הורגש היטב האירוע הסתיים ללא חיכוכים משמעותיים.
הרב ברלנד, השוהה בימים אלו בדרום אפריקה בעקבות בקשת הסגרה שלו לישראל, מסר שהנרצחים "הלכו כפרה על עם ישראל והמתיקו מעלינו שואה".
במסר לחסידיו בארץ הסביר הרב שאלוהים מנסה אותם ומעורר אותם לחזור בתשובה. כמו כן הוסיף פרשנות שעלולה דווקא לעודד התלקחות נוספת: "במילה 'ערבי' יש אותיות 'עברה'. העבירות מתלבשות בערבי, במחבל, ומכוח זה הוא מזיק ואז נתפסים בעוונותינו קורבנות קדושים וטהורים", אמר.
בהיעדרו של ברלנד תפס את הפיקוד בקהילה הרב ארוש, שנחשב ליורשו.
בתגובה לקריאות לנקמה, אמר ארוש, "מי יודע? אולי זה דווקא עלול להחמיר את הבעיה. אולי הם יחליטו שהם בכלל ישתוללו עוד יותר. אנחנו צריכים להאמין שהכל משמיים, אם מסתכלים על הכל שזה באמונה, אז מאמינים שהוא יגאל אותנו, שהקדש ברוך יציל אותנו. הוא יטיל עליהם את הפחד והכל בידו. רק תפילה".
תגובת משטרת ירושלים לא התקבלה עד למועד סגירת הגיליון.