יוצאים למלחמה נגד הדואר: חברת דואר ישראל החלה לאחרונה ביישום תוכנית הבראה כוללת, ממנה ייקח לעיר ככל הנראה זמן רב להתאושש.
הפוסט המפתיע והמקומם של עובדת הדואר חוסר הרגישות של דואר ישראל בקטמונים כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
בעקבות התוכנית חווים התושבים בעיר מפח נפש: חבילות ומכתבים שלא מגיעים ליעדם או שמגיעים באיחור רב, דואר שמגיע לתיבות השכנים, והחידוש האחרון: תיבות המיועדות לשליחת מכתבים, שנאטמו והודבק עליהן ההסבר 'התיבה לא פעילה'. במקביל, המחירים של מוצרי הדואר דווקא הוכפלו ביחס למחירים אשתקד.
יושבי ראש של מספר מינהלים קהילתיים בעיר החליטו להתאגד ופנו במשותף למנכ"ל דואר ישראל ולסגן ראש העירייה מאיר תורג'מן, בבקשה לנסות ולמצוא פתרון למצוקת התושבים.
מלחה: אי אפשר לשלוח בשכונת מלחה נסגר סניף הדואר לפני כשנה, וכעת, עם אטימת התיבות למכתבים – התושבים ייאלצו לנסוע מרחקים ארוכים כדי לשלוח מכתב. "כבר באוגוסט של השנה שעברה יצאתי נגד סגירת סניף הדואר השכונתי בקניון", אומר דרור בקל, ראש ועד מלחה. "ביטול ואטימת תיבות הדואר בשכונה מונעים לגמרי את האפשרות לשליחת מכתבים, והעיכובים בחלוקת דברי הדואר מציגים מציאות חמורה של קריסת כלל שירותי הדואר. הואיל ולא מדובר רק בבעיה שכונתית, נדרשת מעורבות של הגורמים הבכירים בעירייה על מנת להבטיח שירות בסיסי זה לכלל תושבי העיר".
במסגרת סיור שערך ראש העירייה ניר ברקת במלחה בשבוע שעבר פנו אליו נציגי התושבים בבקשה לטפל בבעיות הדואר, אך הוא הבהיר להם שדואר ישראל לא כפוף לעירייה. תורג'מן הבטיח לטפל בסוגייה ובשנה האחרונה ניהל מגעים עם דואר ישראל בנוגע לסגירת הסניפים ברחבי העיר, אך המגעים לא הניבו פירות עד כה.
קטמון: המכולת הפכה לדואר בשכונות אחרות בעיר מנסים לאלתר פתרונות לא קונבנציונליים למצוקה שנוצרה. כך למשל, בקטמון התושבים מקבלים את דברי הדואר ב'מקום של ארז' – המכולת השכונתית שבעליה משמש בתקופה האחרונה גם כפקיד דואר במשרה חלקית. לפני ששירותי הדואר החלו להיות מסופקים על ידי המכולת, החלוקה התקיימה בתחנת הדלק בשכונה. מצבים מגוחכים דומים מתרחשים במקומות נוספים ברחבי העיר.
עין כרם: דואר על אבנים בעין כרם, נוסף על צמצום חלוקת המכתבים לפעם בשבוע, החליט הדוור לוותר על חלוקה בחלק מהאזורים ולהניח את המכתבים בערימה מרוכזת במקומות ארעיים בשכונה.
"בשבועיים האחרונים פונים אלינו תושבים רבים בשכונה וטוענים כי תיבת הדואר שלהם מלאה במכתבים שאינם מיועדים להם או שהם נתקלים בערימות מכתבים שמונחות בסמטאות על גבי אבנים או מזגנים", נכתב במכתב ששיגרה השבוע לדואר ישראל מנהלת המתנ"ס בעין כרם, אורלי קוריש.
"עושה רושם שהדוור המבצע את חלוקת הדואר בשכונה מתעצל להגיע לכל הנמענים", מוסיפה קוריש, "אז הוא מניח בתיבה אחת מכתבים של תושבים מקצוות שונים של הכפר או פשוט מניח דברי דואר במקומות שונים".
ראשי המינהלים הקהילתיים 'גנים', 'יובלים' ו'בית וגן', שיגרו גם הם מכתב למנכ"ל דואר ישראל ובו הם דורשים להחזיר את תיבות הדואר האדומות לשירות מיידי. "מדובר בגזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה", כתבו.
רועי שר, חבר בוועד עין כרם, ששיגר מכתב חריף לתורג'מן בדרישה לטפל בשירות הדואר הלקוי בשכונה: "יש בעיה בהסכם הזה שנחתם עם דואר ישראל. הוא מאפשר לדוורים להגיע פעמיים וחצי בשבוע, כשבפועל יש לנו דוור אחד שאולי מגיע לעין כרם פעמיים בשבוע אבל הוא לא מספיק לחלק בכל השכונה. ככה נוצר מצב שבו מקבלים דואר רק פעם אחת בשבוע. זה דבר שפוגע בצורה קריטית בשירות". יש לציין שגם בעין כרם לא קיים סניף דואר והתושבים נאלצים לנסוע לקריית יובל כדי לקבל שירות.
הר חומה: אז איפה בדיוק הסניף? סניפים רבים ברחבי העיר נסגרו בתקופה האחרונה ונוצר מצב בו שכונות שבהן מתגוררים עשרות אלפי תושבים נותרו ללא שירותי דואר בטווח של קילומטרים.
כזו היא שכונת הר חומה שמונה כ־30,000 תושבים, הנאלצים להסתדר ללא סניף דואר. בימים אלה התחדשו המגעים בנוגע להקמת סניף דואר קטן בשכונה, כאשר ככל הנראה המבנה שישמש את הסניף יינתן לדואר ישראל על ידי העירייה והמינהל הקהילתי.
המבנה הוצע לדואר ישראל כבר לפני כשנה במסגרת מגעים שניהל תורג'מן, אך היוזמה לא צלחה. כעת מנסה חבר המועצה משה לאון את כוחו בהנעת התהליך מחדש. "לא ייתכן שתושבי הר חומה לא יקבלו דברי דואר", אומרת שירי אלפסי מורד, נציגת התושבים. "דואר ישראל חייב לתת שירות לכלל לקוחותיו ולפתוח מחדש סניף בהר חומה".
משה ליאון: "בעקבות פנייתם של תושבים בנוגע לבעיית חלוקת הדואר בשכונת הר חומה ובשכונות נוספות, פניתי לגורמים בדואר ישראל ובמינהל הקהילתי. גורמים אלו עובדים