מי צריך משטרה כשיש פייסבוק? ניר יוגב, הבעלים של חנות המוזיקה הוותיקה 'אפקט כלי נגינה', הצליח להשתמש ברשת החברתית כדי להשיב אליו ציוד נגינה שנגנב ממנו.
צפו: שוד אלים אל מול המצלמות, שלב אחר שלב העונש הכי מקורי לאיש שגנב מקששישה כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
ביום חמישי האחרון בשעות אחר הצהריים הגיעו לחנות שני גברים בשנות השלושים לחייהם והחלו לשוטט בין כלי הנגינה. בשלב מסוים, כאשר העובדים היו עסוקים עם לקוחות אחרים הגיעו השניים לקצה החנות, פירקו שני 'פדלים' - כלי מיוחד לאפקטים בנגינה, הכניסו אותם לתיק ויצאו מהמקום.
"הם עשו את זה באופן מדויק ומהר", מספר יוגב. "זה לקח להם אולי שתיים וחצי דקות. הם ידעו בדיוק מה הם רוצים, היכן זה ממוקם בחנות ואיך מפרקים את זה בצורה מהירה".
זמן קצר לאחר האירוע הבינו עובדי החנות כי הפדלים נגנבו ואף הצליחו לזהות את הגנבים במצלמות האבטחה. "הדבר קרה במהלך יום עבודה. לא יכולתי לסגור את החנות ולעצור את הכל, לכן חיכיתי לסוף היום", מסביר יוגב. במקום להגיש תלונה במשטרה הוא העדיף להעלות פוסט לפייסבוק, שבו מסר לגנבים כי אם לא ישיבו את הפדלים תמונותיהם יפורסמו בעמוד הפייסבוק של החנות. "עברו יומיים והם לא הגיעו לחנות ולא יצרו איתי קשר, לכן החלטתי לפרסם את התמונות שלהם ולהפיץ את הפוסט לכמה שיותר אנשים", מסביר יוגב.
לחנות יש קהל נגנים הולך וגדל והיא נחשבת לאחת החנויות הוותיקות בירושלים. על כן בתוך כמה שעות הופץ הפוסט בקרב מאות אנשים שהתבקשו לזהות את שני הגנבים. "לפי מה שהבנתי הם קיבלו טלפון מבחור שזיהה אותם והוא אמר להם להשיב מיד את הפדלים, לפני שהפוסט יגיע לעוד אנשים", מספר יוגב.
ואכן כמה שעות לאחר מכן הגיעו השניים לחנות, התנצלו, ניסו לתרץ את דבר הגניבה והשיבו את הפדלים. "לא הייתי בחנות באותו זמן אבל הבת שלי אמרה לי שהם נורא התביישו", מספר יוגב, שבחר בינתיים לא לפנות למשטרה. "במשטרה היו מקבלים את הפרטים, מתייקים אותם, הטיפול היה בוודאי לוקח זמן ולא בטוח שהציוד היה בכלל חוזר אלי. יש לנו כלי נהדר כמו הרשת החברתית והשימוש בה עזר לי מאוד".