סערת בחירות בליד"ה: לקראת מערכת הבחירות הארצית, קיימו בתיכון שליד האוניברסיטה פאנל שבמסגרתו תלמידים מבית הספר עלו לייצג את המפלגות המתמודדות, גם כאלה שלא משקפות את דעתם הפוליטית. כחלק מהתוכנית היתה כל סיעה צריכה להציג את קמפיין המפלגה ולהסביר את עמדותיה והשקפותיה. אך הפעילות, שהיתה אמורה לחנך את התלמידים לדמוקרטיה ופלורליזם, הידרדרה לאלימות.
הליד"ה: המורים נפשו, התלמידים השתכרו מה חושב איתמר בן גביר על תיכון ליד"ה? כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
לצורך הקמפיינים הפוליטיים תלתה 'הרשימה המשותפת' של הערבים ברחבי בית הספר דגלי ישראל בצבעי דגל פלסטין, כשבתוך המגן דוד נכתב "הרשימה המשותפת". תעמולת הבחירות הזו עוררה סערה במוסד החינוך, והיו תלמידים שטענו שהדגל פוגע ברגשותיהם כיהודים. במהלך ההפסקות תלשו כמה מהם את הדגלים, תוך שהם מקללים, דוחפים ומאיימים על כל מי שניסה להפריע להם. בנוסף, במהלך הדיבייט שהתקיים בין נציגי המפלגות במסגרת הפאנל, תלמידים ימנים התפרצו, צעקו קריאות גנאי נגד השמאל והפריעו לעימות.
השימוש בדגל ישראל הצבוע בצבעי פלסטין עורר בין התלמידים ויכוחים רבים, שהחלו בתוך בית הספר והתפשטו ממנו גם לרשתות החברתיות. "זה הדגל שנשאו בגאווה לוחמינו שנפלו ונפצעו למען קידושו ממלחמת העצמאות ועד למבצע צוק איתן", כתב אחד התלמידים בפייסבוק. "ייצוגו של הדגל, מעורב בדגל של עם שקם להורגנו הוא לעג לעם ישראל, לאלה שאינם עוד ואלו שעודם פה, אך לא באמת חזרו. אני מתבייש".
מנגד כתב תלמיד אחר, "ערביי ישראל הם אזרחי המדינה ולכן זהו גם סמלם האזרחי. כינוס הסמל הזה אך רק לאזרחים היהודים מדיר למעשה את האזרחים הערבים על בסיס גזעני. ברגע שעם שזה סמלו ההיסטורי הלאומי כובש עם אחר, שאלו צבעיו, התופעה החברתית הטבעית היא שאותם צבעים של העם הכבוש יחלחלו אל האופי של העם הכובש".
לאחר הוויכוחים הסוערים והאלימות שהתרחשה קודם לכן כונסו התלמידים לקבוצות ושוחחו בהן על מה שקרה בין כתלי המוסד במטרה להרגיע את הרוחות וליישר את ההדורים. במסגרת הדיונים הוחלט להוריד ליומיים את כל שלטי התעמולה ולתלות במקומם שלטים על חופש הביטוי וחשיבות הדמוקרטיה. למרות ההחלטות הללו נתלו במקום שלטים שהאשימו את הנהלת בית ספר בכך שהיא אינה נותנת במה להתבטאות של תלמידים ממפלגות הימין. בעקבות האירועים החליטו כמה מהתלמידים בתיכון לפרוש מהפעילות.
"הדגל היה לגיטימי. זאת דרך להביע עמדה לגיטימית וזה בסדר שיש אנשים שנפגעים מזה", מסביר אביה שרון, תלמיד כיתה י"ב, "אבל חשוב שיבינו שיש דרך להתמודד עם זה ושקיים בבית הספר הליך להורדת תעמולה לא לגיטימית. התלמידים המעורבים הגזימו, נקטו באלימות מיותרת וזה פגע בכל התהליך הדמוקרטי שמתנהל כאן".
אחרי הפסקה של יומיים, שהוקדשו לדיונים על דמוקרטיה ופלורליזם, הוחלט להמשיך את הפעילות כסדרה. בתחילת השבוע חזרו התלמידים לערוך את תעמולת הבחירות כסדרה. כשהגיעו בני הנוער ללימודים הם ראו את דגל ישראל מונף לצד דגל פלסטין, כשליד דגל ישראל נכתב, "זה הדגל שלי ואני רוצה שיכבדו אותו", וליד דגל פלסטין נכתב, "זה הדגל שלהם וגם אותו צריך לכבד". אולם גם הפעם נרשמה תקרית לא נעימה, כשכמה תלמידים הורידו בחשאי את דגל פלסטין והשאירו רק את הדגל הכחול־לבן.
ההנהלה: "בית הספר אינו מתערב בפוליטיקה".