ספר התקב"ר (תקציב בלתי רגיל) מגלה: העירייה תשקיע ארבעה מיליוני שקלים בהקמת מקווה בשכונה היהודית 'מעלה הזיתים' בשכונת סילוואן. מדובר בשכונה מבודדת הכוללת 105 משפחות בלבד, ולפיכך השקעת המיליונים נראית תמוהה, בין השאר גם לגורמים בכיכר ספרא
בית הכנסת שיוקם בלב סילואן מדוע התלמידים במעלה הזיתים היו כלואים ביתיהם? כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
תושב השכונה וחבר המועצה אריה קינג טוען כי כיום המקווה הקרוב ביותר עבור תושבי השכונה מצוי ברובע היהודי ותושבי מעלה הזיתים מתקשים להגיע אליו. בחודשים האחרונים, מציין קינג, השכונה נמצאת תחת מתקפה של יידויי אבנים ואף בקבוקי תבערה וכל יציאה מהמתחם מסוכנת.
אבל מדוע 105 משפחות זקוקות למקווה בהיקף השקעה שכזה? "מדובר בשכונה דתית באופייה שכל תושביה, הן גברים והן נשים, נזקקים לשירותי מקווה. כמו כן קיימות תוכניות בנייה לשכונה, הכוללות תוספת של עשרות יחידות דיור".
גורמי שמאל באופוזיציה העירונית התרעמו השבוע על כך שהעירייה מקצה סכום כה נכבד עבור שכונה מבודדת. לטענתם, יהודים תושבי שכונות סמוכות יתקשו לעשות שימוש במקווה בגלל הנגישות הקשה של 'מעלה הזיתים' מבחינה ביטחונית.
העירייה בתגובה: "העירייה בונה מקוואות ברחבי העיר על פי קריטריונים סדורים, וביניהם גם מספר המשפחות המשתמשות והמרחק למקווה קיים. המקווה המתוכנן ישרת את תושבי מעלה הזיתים, שכונת התימנים (סילוואן), מחוז ש"י ותושבי קדמת ציון (הנמצאת בכלל ליד ארמון הנציב; צ"מ) ומדובר במאות משפחות. כמו כן, באזור לא קיים מקווה אחר קרוב ועל כן יש צורך בהקמתו".