לתושבי בית צפאפה נמאס מריבוי פעולות 'תג מחיר' בשכונתם. בימים הקרובים הם מתכוונים לפנות לעירייה ולדרוש שתתקין מצלמות אבטחה בכניסות לשכונה וביציאות ממנה. מוכתר הכפר ויו"ר המינהל הקהילתי מוחמד עליאן טוען שמעשי הוונדליזם גורמים נזק תדמיתי וכלכלי רב. "התושבים פה חיים בפחד שמא יפגעו בעוד כלי רכב או עסקים. בינתיים זה נשאר ברמה של מכוניות, אבל מי יודע לאן זה יכול להידרדר", הוא מזהיר.
נערות התג מחיר של ירושלים נוער כהנא נחשפים: נגד התבוללות, בעד תג מחיר כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
האירוע האחרון התרחש ביום רביעי שעבר, כשאלמונים ניקבו את צמיגיהם של 11 כלי רכב בכניסה לכפר. המשטרה פתחה בחקירה במטרה לאתר את הפורעים. באחד המקרים רוססה הכתובת "צו תיחום", שמזוהה עם נוער הגבעות. מדובר בצו שמוציא אלוף פיקוד המרכז במטרה להרוס ולפנות מאחזים בלתי חוקיים או לאסור את הכניסה אליהם.
כעת מבקשים נציגי הכפר להתקין מצלמות בכניסות לכפר, ובמיוחד באזור צומת רוזמרין שממנו מגיעים המתפרעים, לטענתם. "ברוב המקרים הצעירים האלו מגיעים מאזור הרוזמרין, מבצעים את פיגועי השנאה ומיד בורחים. אם היו שם מצלמות, הדברים היו נמנעים והיתה נוצרת הרתעה", מסבירים בהנהגת הכפר.
תושבי בית צפאפה כבר סבלו בעבר מהתנכלויות דומות מצד אנשי 'תג מחיר'. לפני פחות משנה נוקבו צמיגיהן של 30 מכוניות ברחוב ורוססו כתובות שנאה, ולפני שנה וחצי נוקבו צמיגיהם של שישה כלי רכב נוספים. לפני כשלוש שנים השחיתו פעילי ימין קיצוני עצי זית בשכונה. למרות הרגיעה שחלה בתקופה האחרונה בירושלים, עדיין נרשמים אירועים של ריסוס כתובות, ניקוב צמיגים והשחתת ציוד בכניסות וביציאות של כמה משכונות בעיר. תושבי הכפר מציינים שמדי בוקר חוצים את הכפר עשרות יהודים בלי כל חשש.
"הכפר הוא דוגמה לדו־קיום, וחבל שהפכנו להיות מטרה של אותם קיצונים", אומרים שם. גם במהלך ההתפרעויות שהיו בעיר נרשמו מעט מאוד אירועים של הפרות סדר במקום והנהגת הכפר פעלה להוריד את גובה הלהבות. למרות זאת, דווקא הכפר השקט הפך בחודשים האחרונים לכתובת נוחה לפשעי שנאה.
הפנייה לעיריית ירושלים בבקשה שתתקין מצלמות נחשבת חריגה בשכונות ערביות. בעבר הביעו נציגי השכונות התנגדות נחרצת להתקנת מצלמות בשכונתם.