משטרת ישראל עצרה היום (שני) חמישה חשודים, תושבי שכונת אום טובא, בחשד שיידו לאחרונה אבנים לעבר רכבים בציר המוביל לשכונת הר חומה בירושלים. כפי שפורסם ב-mynet, תושבים בשכונה מספרים כי היא הפכה למוקד חדש של טרור אבנים.

במחוז ירושלים מספרים כי במהלך התקופה האחרונה פעלו השוטרים לטיפול ומניעת הפרות סדר ואירועי אלימות שהיו בתפר שבין שכונת אום טובא להר חומה. הפרות סדר אלו כללו אירועי חיכוך, וידוי אבנים לעבר רכבים שנסעו בציר המוביל לשכונת הר חומה בסמוך לאום טובא.
2 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם לאחד הרכבים
הנזק שנגרם לאחד הרכבים
הנזק שנגרם לאחד הרכבים
(צילום: יוסי לוי ופרטי)

בעקבות אירועים אלו תוגברו כוחות המשטרה ומג״ב באזור ובוצעה פעילות למניעת חיכוך ופיזור מפרי סדר, ונפתחה חקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.
עוד בחדשות:
במהלך הימים האחרונים עצרו בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים חמישה חשודים תושבי אום טובא, בגילאי 14-15, בחשד שהיו מעורבים בהפרות סדר אלו ויידו אבנים שהובילו לגרימת נזק למספר רכבים. מעצרם של החשודים הוארך בבימ״ש, החקירה נמשכת ובהמשך צפויים מעצרים נוספים.

״נכנסו לחרדה, הזמנו אמבולנס״

אריה יאגייאיב סיפר בשיחה עם mynet ירושלים: "ביום חמישי שעבר, בערך בשעה 19:40, יצאתי מהבית שממוקם ממש מול הכפר. יצאתי עם אחותי וחברה שלי וכ-200 מ' אחרי הבית, מטח של אבנים נזרקו אל הרכב. נגרמו נזקים לאוטו מהמון אבנים שנזרקו אליו ובמזל לא קרה משהו חמור יותר. לפני שהבנתי מה קרה, האטתי כי חשבתי שאולי פגעתי ביונה או משהו, אבל פתאום ראיתי סלעים שממשיכים לעוף לי אל תוך החלון. בשלב הזה נתתי גז וברחתי משם. זה היה מפחיד. אחותי שישבה באוטו מאחורה נכנסה להתקף חרדה ונאלצנו להזעיק את מד"א כדי להרגיע אותה. חברה שלי קיבלה את האבן הראשונה בחלון שבצד שלה ואם החלון היה פתוח היא הייתה מקבלת את האבן בראש, זה היה מכוון בדיוק אל הראש שלה.
2 צפייה בגלריה
הר חומה
הר חומה
הר חומה
(צילום: יואב דודקביץ')
"זה נמשך ככה בערך חודש. אני חייל בצבא, אז אני כמעט ולא נמצא בבית. אבל זה מגיע למצב שאני לא יודע אם כדאי לי לעלות על מדים ליד הבית או שלא. המשטרה אמרה שהיא מטפלת באירוע, ובזמן שהם היו איתנו ולקחו את התלונה, הם קיבלו דיווח על זריקות אבנים נוספות בשכונה והוזעקו למקום הזריקות. זה מסוכן ובקלות יכול לפגוע בחיי אדם. מספיק שיהיה חלון פתוח או שחלון יתנפץ, והתוצאות גרועות הרבה יותר".
תושב הר חומה, יוסי לוי סיפר גם בשיחה עם mynet ירושלים: "אתמול יצאתי מהר חומה ב-21:40 ואז קיבלתי סלע בשמשה הקדמית. נכנסתי ללחץ, לא הבנתי מה קורה, ואז ראיתי עוד אבן שעפה לכיווני, אז הבנתי שמדובר באבנים שנזרקות אלי מהכיוון של הערבים. נתתי גז 300 מ' אחר כך, אחרי הרמזור, ואז יצאתי מהאוטו. מאחורי היה עוד רכב שגם הוא חטף אבנים והוא נעצר לידי. חלקנו סיגריה כדי להשתחרר מהלחץ והעברנו חוויות. אמנם לא נעימות, אבל חוויות. הבוקר הגשתי תלונה במשטרה".
פורסם לראשונה: 18:31, 24.10.22