מהפכה ברכבת הקלה: אחרי יותר מ-11 שנים, 'כפיר' האחראית על תפעול הרכבת הקלה מחליפה את מכונות הרכישה האוטומטיות הישנות למתקדמות ובהן לא תתאפשר רכישה של כרטיסי נייר.
2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה. שינויים בתיקוף
(צילום: אוהד צויגנברג)

בשבועות הקרובים לא יתאפשר השימוש בכרטיסי נייר והתיקוף ייעשה רק באמצעות רב קו אנונימי, אפליקציות הסלולאר כגון מוביט, פנגו וכו' או רב קו אישי.
בהודעה מטעם בחרת כפיר נכתב: "במכונות הרכישה החדשות לא תתאפשר רכישה של כרטיסי נייר. לפיכך, בשבועות הקרובים, לא יתאפשר יותר השימוש בכרטיסי נייר. במידה ואין ברשותכם כרטיס רב קו או שאינכם משתמשים ביישומון (אפליקציה) הסלולארי, ניתן לרכוש רב קו אנונימי הניתן לשימוש רב פעמי, עם אופציה לטעינה בחוזה נסיעה: נסיעה בודדת/ חופשי יומי /ערך צבור".
עוד בחדשות:
בחודש אפריל 2021, החלה חברת כפיר להפעיל את הקו האדום של הרכבת הקלה, והחליפה את חברת סטיפס לאחר שהפעילה את הקו במשך 10 שנים. השירות לנוסע, ימי ושעות הפעילות ותדירות הרכבות המשיכו כסדרן, ללא שינויים.

2 צפייה בגלריה
מכונת תיקוף חדשה בתחנות הרכבת
מכונת תיקוף חדשה בתחנות הרכבת
מכונת תיקוף חדשה בתחנות הרכבת
(צילום: דוברות הרכבת הקלה)

חברת כפיר, הנמצאת בבעלות משותפת של חברת CAF הספרדית וחברת שפיר הנדסה הישראלית, זכתה במכרז ה-J-NET לפני כשנתיים. במסגרת זאת, חברת כפיר החליפה את חברת סיטיפס בתפעול הקו האדום במתכונת הנוכחית, אחראית על הארכת הקו האדום מפסגת זאב ועד לנווה יעקב בצפון העיר ומתחנת הר הרצל ועד למרכז הרפואי הדסה עין כרם בדרומה. כמו כן, החברה אחראית על הקמת התוואי הירוק משכונת גילה בדרום העיר ועד להר הצופים בצפון, עם שלוחות למלחה וגבעת שאול.
פורסם לראשונה: 09:49, 15.01.23