פרקליטות המדינה הגישה אתמול (חמישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד קוטייבה ואחמד אבו טיר, בני דודים תושבי ירושלים כבני 20, בגין הצטרפותם לארגון דאע"ש. במקביל, ביקשה הפרקליטות לעצור את השניים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
1 צפייה בגלריה
טרוריסט דאעש
טרוריסט דאעש
טרוריסט דאעש
(צילום: מתוך סרטון שהפיץ הארגון)

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ישי זיגמן מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), הנאשמים הצטרפו לארגון דאע"ש לאחר שנחשפו לתכניו ברשתות החברתיות. בחודש פברואר האחרון, לאחר יציאת בן דודם של השניים מגבולות ישראל לצורך ביצוע "היג'רה" — הגירה של חברי הארגון כדי ליטול חלק בהקמת המדינה האיסלאמית באמצעות לחימה באזורים שונים, החליטו הנאשמים לבצע גם הם היג'רה, במטרה ליטול חלק פעיל בלחימה של הארגון.
לטובת קידום התוכנית ובמטרה לאפשר את יציאתם מגבולות ישראל, הם פעלו להנפקת דרכון ישראלי, חסכו סכומי כסף לטובת הוצאות הנסיעה השונות ופנו לארגון דאע"ש על מנת להתגייס לפעילות הלחימה, "שלום עליכם ורחמי אללה וברכותיו אני מהפנים הכבוש, בית אלמקדס ורוצה להתגייס. יש לי את הוצאות הנסיעה", כתב קוטייבה בבקשת הגיוס שלו לארגון.

עוד בחדשות:

השניים נאשמים בביצוע עבירות של חברות בארגון טרור וניסיון קבלת אימונים או הדרכה למטרות טרור. במסגרת הפרשה נעצר גם בן דודם והוגשה בעניינו הצהרת תובע.