אחרי למעלה משבועיים רצופים נדירים של גשם, ההפוגה השמשית צפויה להימשך עם התחממות משמעותית, אך כל זה ישתנה כבר ביום שלישי בערב.
1 צפייה בגלריה
גשם בירושלים
גשם בירושלים
גשם בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)

מחר (ראשון) יהיה יום בהיר עם הרבה שמש בשמיים, הטמפרטורות יגיעו ל-15 מעלות ביום ול-7 בלילה. בשני ללא שינוי ניכר, יהיו יותר עננים בשמיים. ביום שלישי כבר נתחיל להרגיש בשינוי עם ירידה בטמפרטורות שיגיעו ל-13 בצהריים, יהיה מעונן חלקית וגשם קל עשוי לרדת במהלך היום. ברביעי התקררות נוספת, יהיה מעונן וגשם ירד לפרקים. על פי התשקיף, המגמה הזו צפויה להימשך גם בחמישי ובשישי.

מזג אוויר בירושלים

ובינתיים, עד התחדשות הגשמים הצפויה, בשירות המטיארולוגי מציינים כי "אנחנו כבר בממוצע ארצי במצב טוב כאשר על השטח הלא מדברי של הארץ כבר ירד נפח גשם השווה ל-93% מהממוצע לכל עונת הגשם. יותר ממה שירד בכל השנה שעברה.


בדרך כלל מתקופה זו בעונה ועד תומה יורדת עוד כמות גשם השווה לכרבע מהכמות השנתית הממוצעת ואף יותר מכך, כך שאם לא תהיה עצירת גשם קשה, אנחנו בנקודת זינוק טובה לעבר חציית הכמות הממוצעת השנתית והגדרת שנה זו ברמה הארצית כגשומה מהממוצע.
מי שכבר עבר את הממוצע הרב שנתי ובאופן משמעותי הוא אזור השרון בו כבר ירדו כ-120% עד 130% מהממוצע לכל עונת הגשם וכמויות גבוהות מהממוצע או קרובות אליו (כ-90% עד 100%) ירדו במרבית האזורים בארץ המאופיינים באקלים ים תיכוני. מנגד באזורים הצחיחים למחצה ובאזור המדברי הכמויות בדרך כלל נמוכות מהממוצע לכל העונה ובאופן משמעותי".
פורסם לראשונה: 17:15, 10.02.24