פרשת הונאת המוסד לביטוח לאומי ממשיכה להסתעף: בית משפט השלום בבירה האריך ב-7 ימים את מעצרה של עובדת הרשות המקומית אבו-גוש, לרא גבר, החשודה שיחד עם מנהלי חברת סיעוד עקצה עשרות קשישים. בנוסף, מאז הותרה הפרשה לפרסום ביחידה המרכזית כבר נחקרו כ-40 מעורבים ובכוונת המשטרה לחקור עוד 80 מעורבים פוטנציאלים.
2 צפייה בגלריה
תחילת הפשיטה בתוך מבנה המועצה
תחילת הפשיטה בתוך מבנה המועצה
תחילת הפשיטה בתוך מבנה המועצה
(צילום: פרטי )
גבר חשודה בשורת עבירות: סחיטה באיומים, שימוש במסמך מזויף, מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קשירת קשר להונות. נציג היחידה החוקרת ציין: "החשודה היא בורג מרכזי בכל העבירות שמוזכרות, בכל הפרשה של הונאת קשישים ועושק שלהם וסחיטה באיומים נגד אותם קשישים. החשודה עובדת מדינה ומקבלת כספים מחברה פרטית".
סנגורה של החשודה, עו"ד יהודה שושן אמר במהלך דיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרה: "ייתכן שמדובר בחברה שלמעשה יש לה אינטרס מובהק לפעול בשיטה כזו בכל הארץ, מדובר בחשודה שייתכן שהיא "אשת קצה"".
החשודים, עובדת מועצת אבו גוש בשנות ה-40 לחייה ושני מנהלי חברת השמת עובדי סיעוד בבתי קשישים בשנות ה-60 לחייהם, נעצרו במסגרת חקירה של היחידה לחקירת פשעים במרחב ציון של המשטרה.
2 צפייה בגלריה
עו״ד יהודה שושן
עו״ד יהודה שושן
עו״ד יהודה שושן
(צילום: פרטי)
על פי החשד, ובעקבות דיווח שהתקבל מהמוסד לביטוח לאומי, עלה כי חברת הסיעוד גלגלה לכיסה כספים בסכום רב של מיליוני שקלים לאחר שהציבה באופן פיקטיבי לכאורה מטפלים סיעודיים בבתי קשישים ביישוב אבו גוש ובמזרח העיר ובעבור כך קיבלה מידי חודש ולאורך שנים תשלום מביטוח לאומי בסך אלפי שקלים בעבור כל מטופל קשיש.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים