בתום חקירה משותפת של אגף החקירות והמודיעין במוסד לביטוח לאומי, משטרת ישראל ורשות המסים, שהפכה הבוקר (ג') לגלויה נעצרו שלושה חשודים בעבירות הונאת קשישים, עבירות מס, הלבנת הון, שוחד, זיוף ועבירות נוספות. בין העצורים עובדת במועצת אבו גוש.
3 צפייה בגלריה
תחילת הפשיטה בתוך מבנה המועצה
תחילת הפשיטה בתוך מבנה המועצה
תחילת הפשיטה בתוך מבנה מועצת אבו גוש
(צילום: פרטי )
"חקירה משותפת של המשטרה יחד עם אגף החקירות והמודיעין בביטוח הלאומי ופקיד שומה חקירות ירושלים והדרום ברשות המסים שהחלה לפני מספר חודשים הודות למידע מודיעיני שהגיע לביטוח הלאומי הבשיל בימים אלו והפך גלוי עת נעצרו הבוקר 3 חשודים בפרשיית הונאת קשישים, עבירות מס, הלבנת הון, שוחד, זיוף מסמכים ועבירות נוספות", נמסר מהמשטרה.
החשודים, עובדת מועצה באחד הישובים הסמוכים לירושלים בשנות ה-40 לחייה ושני מנהלי חברת השמת עובדי סיעוד בבתי קשישים בשנות ה-60 לחייהם, נעצרו והועברו לחקירה ביחידה לחקירת פשעים במרחב ציון של המשטרה. בשעות הערב, האריך בית המשפט את מעצרם בשמונה ימים.
3 צפייה בגלריה
תחילת הפשיטה
תחילת הפשיטה
תחילת הפשיטה
(צילום: פרטי )
תחילת הפרשה החלה לפני מספר חודשים, לאחר שבסניף ירושלים של המוסד לביטוח ירושלים התקבל מידע מביתה של מטופלת סיעודית שטענה כי אמה אינה מקבלת את מירב השירותים המגיעים לה. עם הפיכת החקירה לגלויה, נעצרה עובדת במועצה המקומית אבו גוש שליד ירושלים שעל פי החשד שיתפה פעלה עם חברה למתן שירותים סיעודיים. על פי חלק מהעדויות שהתקבלו במוסד לביטוח לאומי, אותה עובדת חילקה למטופלים מעטפות עם כסף מזומן בסכום הנמוך מהכסף לו הם זכאים.
(תיעוד הפשיטה. צילום: דוברות המשטרה)
במהלך החקירה עלה כי אותה חברה למתן שירותים נהפכה ״למונופול״ בתחום באבו גוש. באגף החקירות יחד עם היחידה לפשעים חמורים פתחו בחקירה שהפכה הבוקר לגלויה עם מעצרם של עובדת הרשות יחד עם שני עובדים בכירים בחברת הסיעוד. לאור החשש ממקרי הונאה, כחלק מהמדיניות שהותוותה באגף החקירות במלל מנהלים בדיקות שונות נגד אותן חברות סיעוד המעניקות שירותים במטרה להבטיח מנהל תקין.
על פי החשד, חברת הסיעוד גלגלה לכיסה כספים בסכום רב של מיליוני שקלים בכך שהציבה באופן פיקטיבי מטפלים סיעודיים בבתי קשישים ביישוב אבו גוש ובמזרח ירושלים ובעבור כך קיבלה מידי חודש בחודשו לאורך שנים תשלום מביטוח לאומי בסך אלפי שקלים בעבור כל מטופל קשיש.
3 צפייה בגלריה
אמיר שהרבני (בשחור) בפשיטה
אמיר שהרבני (בשחור) בפשיטה
אמיר שהרבני (בשחור) במהלך הפשיטה
(צילום: פרטי )
אמיר שהרבני, מנהל אגף החקירות בביטוח הלאומי: ״ברגע שהגיעה אלינו תלונה מאזרח שפגעו בזכויות שלו, התחלנו בבדיקה והבנו שמדובר פה בהונאה כלפי קשישים סיעודיים רבים ובני משפחותיהם. הביטוח הלאומי נועד להעניק לאזרח שזקוק לסיוע - מענה סוציאלי. התפקיד של הצוות שלי ושלי הוא בין היתר לוודא שאזרחי ישראל יקבלו את הזכאות שלהם לפי הדין, ומי שמנסה לגזול זאת, אנחנו נהיה שם, בדיוק כפי שעשינו באירוע הזה״.
מהביטוח הלאומי נמסר: "מדיניות החקירות בביטוח הלאומי היא להגביר פעילות ולפעול מול גופים שמנסים לנצל ולפגוע בזכויות של מי שזקוק לכך יותר מכל.  הקצבאות והסיוע נועדו כדי לספק הגנה סוציאלית לתושבי ישראל, ובמקרה הזה לקשישים סיעודיים ומשפחותיהם. החקירה התחילה בעקבות פניית ציבור והתפתחה ואנחנו קוראים לכל מי שעד להתנהלות לא חוקית, לפנות אלינו ולא לחשוש מגורמים חיצוניים, הביטוח הלאומי יפעל בכל האמצעים שיש ברשותו כדי למנוע גזל והונאה של ציבור".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים
פורסם לראשונה: 16:32, 06.07.21