משטרת ירושלים עצרה לחקירה 4 גננות וסייעות לאחר שעל פי החשד התרשלו בהשגחה על פעוט – שאיבד את הכרתו לאחר שראשו נתפס בין שני סורגים.
1 צפייה בגלריה
אמבולנס
אמבולנס
אמבולנס
(צילום: יואב דודקביץ')
האירוע החריג התרחש במבשרת ציון ביום חמישי האחרון לאחר שמוקד ההצלה של מגן דוד אדום התקבל דיווח על פעוט שנלכד בין סורגי גן ילדים ואיבד את הכרתו. לאחר פעולות החייאה הפעוט פונה במצב בינוי לבית החולים. בתום חקירה, המשטרה עצרה 4 גננות וסייעות בגן בחשד של "חבלה ברשלנות" ו"השגחה ברשלנות על ילד".
בדיון שהתקיים הבוקר (ג') סיפר נציג המשטרה: "התקבל דיווח על ילד שתלוי ותקוע על סורגי גג במבשרת ציון. בוצעו פעולות החייאה מכיוון שהפעוט לא היה בהכרה. התברר שהפעוט נרדם בגן וכשהתעורר לא היה אף אחד, היה חשוך ולכן ניסה לקחת כיסא ולעלות החוצה, כאשר ניסה לעשות זאת ראשו נתקע ולא הצליח לעבור".
השופט אלעד לנג פסק כי על שתיים מהן יוטל איסור עיסוק לעבוד עם ילדים למשך חודשיים: "בפני בקשה לקבוע תנאי שחרור והגבלת עיסוק על המשיבות. במהלך עבודתן כסייעות בגן ילדים, ילד שאמור היה להיות בהשגחתן נשכח בחדרי הגן וכשניסה לצאת בעצמו דרך סורגי חלון הגן – נחבל ואיבד את הכרתו, ואך במזל נמצא טרם נגרם לו נזק חמור".
בית המשפט אף התיר לפרסם את שמן של שתיים מהסייעות – גילה לאה כהן וניצה הלאלי. "בנסיבות עניינו ובשים לב לחומרים שבתיק, לא מצאתי כי קיים טעם מיוחד וחריג שכזה המצדיק את איסור הפרסום, ומנגד אני סבור כי קיים אינטרס ציבורי בפרסום פרטי המקרה", פסק השופט לנג.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים