הרחוב החרדי בירושלים הגיב במהירות, כך נראה, על ההתנצלות של יו"ר דירקטוריון מאפיית אנג'ל, עמר בר־לב, על כך שהשתתף לפני מספר שבועות בהפגנה מול בית הרב גרשון אדלשטיין ז"ל, שנפטר בינתיים.
3 צפייה בגלריה
שולטת על דף הלחמים. אנג'ל
שולטת על דף הלחמים. אנג'ל
שולטת על דף הלחמים. אנג'ל
(צילום: שלומי כהן)
ברשת המרכולים 'זול ובגדול' אמרו השבוע ל-mynet כי בסניפים החרדיים של הרשת בירושלים חלה ירידה של 25 אחוז בצריכה של מוצרי אנג'ל בעקבות החרם, ואילו ברשת 'רמי לוי' ציינו כי הירידה במכירות היתה בגובה של כעשרה אחוזים. עם זאת, בשתי הרשתות ציינו השבוע כי לאחר ההתנצלות נרשמה עלייה הדרגתית בהיקף רכישת המוצרים של המאפייה, אך המספרים טרם שבו לרמה שמלפני החרם.

מחאה עממית


איש הקריאייטיב החרדי ותושב העיר יחיאל רדוצקי אמר השבוע כי החרם החרדי הנוכחי היה חריג במיוחד. "התמונות של בר לב מפגין ברחוב שבו גר הרב אדלשטיין הגיעו במהירות לוואטסאפ החרדי ומשם לטוויטר. משמעות הדבר שלא מדובר בגורמים רבניים או מהמוסדות הרשמיים אלא בחרם שצמח מהשטח. אחרי שהחרם יצא לדרך שאלו את הרב אדלשטיין אם להצטרף ולפרסם הודעה רשמית על כך בעיתון הליטאי 'יתד נאמן', והרב הורה שלא לתת לזה שום כותרת או ידיעה בעיתון, דבר שלכאורה היה אמור לסיים את הסיפור. אבל הלחץ מלמטה עשה את שלו.

קראו גם:

"אף שלא היתה הנהגה לחרם ואף שלכאורה לא היתה לו הסכמה, הוא נמשך, אולי לא בכל המגזר החרדי אבל כן במגזר הליטאי, ובכל הכוח. הציבור חש נפגע ולא היה מסוגל לצרוך את מוצרי החברה. הסיפור היה יכול להסתיים בתוך שעות בהודעה של החברה כי השקפתו ומעשיו של יו"ר הדירקטוריון אינם מייצגים את השקפת החברה, אך הפוסט שפרסם נכדו של מייסד החברה, שגלש גם הוא לוואטסאפ ולטוויטר, לצד התעקשותה של החברה להתעלם, גרמו לחרם להמשיך".
במכתב ההתנצלות של אנג'ל נכתב: "חברת אנג'ל מכבדת ומשרתת שנים רבות את הציבור החרדי ומעסיקה רבים מבניו".

3 צפייה בגלריה
אנג׳ל ובר לב, בביקור התנחומים
אנג׳ל ובר לב, בביקור התנחומים
אנג׳ל ובר לב, בביקור התנחומים
(צילום: דוברות בית הרב אדלשטיין)

mynet ו"ידיעות ירושלים" פנה לירון אנג'ל בשאלה מדוע המתין זמן רב עד לפרסום ההתנצלות, אולם הוא בחר שלא להגיב. ממשרד היח"צ של החברה נמסר: "מיום הקמתה משרתת מאפיית אנג'ל את כלל חלקי החברה הישראלית, אשר כיום הקיטוב והמחלוקות בה קשים מאי פעם, ושמים אותה בשעת מבחן. בעת הזו, מבקשת המאפייה לעשות את שביכולתה לקירוב לבבות ואהבת חינם".

3 צפייה בגלריה
המכתב של אנג׳ל למשפחת אדלשטיין
המכתב של אנג׳ל למשפחת אדלשטיין
המכתב של אנג׳ל למשפחת אדלשטיין
(צילום: mynet)

ברשת 'מפגש השייח'', שכמו עוד מאפיות ירושלמיות נהנו מן החרם והגדילו את היקף המכירות, פתחו במבצע חריג שמי שרוכש מוצרי מאפה בסכום של 50 שקל ויותר יקבל חלה בשקל אחד. בעלי הרשת שי נאור אמר כי זו תגובה ליוקר המחיה. "קשה לי לראות שלא מעט לקוחות קבועים שלנו התחילו לעשות חשבון ליד הקופות מה וכמה לקנות ומנסים לקצץ ולחסוך במוצר צריכה כה בסיסי. יוקר המחיה ממשיך לעלות. הורדנו גם את מחירי הפיתות והלחמניות".
פורסם לראשונה: 07:53, 12.06.23