הגנון של כיכר ספרא: ויכוח על התמיכה באנשי 'הבית הפתוח' הפך השבוע לקרב של עלבונות והכפשות. בוועדת התמיכות נערך דיון לקראת תקציב 2022, וחבר הוועדה וסגן ראש העירייה אריה קינג דרש לפצל את ההצבעה על הסעיפים. הוא טען שיש לדון בכל סעיף בנפרד כדי להפיל את סעיף התמיכה הכולל בבית הפתוח. חברי הוועדה, ובהם יהודה פרוידיגר והמשנה לראש העירייה חיים כהן, הצביעו נגד. התוצאה היא שקינג הובס והתמיכות אושרו ללא שינוי.
2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים 2021
מצעד הגאווה בירושלים 2021
מצעד הגאווה בירושלים 2021
(צילום: עמית שאבי)

בהודעה שנמסרה מלשכת סגן ראש העירייה הותקפו שני חברי המליאה הנמנים עם הגוש החרדי־דתי בקואליציה. בין השאר נכתב כי הם "סייעו לאנשי 'הבית הפתוח' לטובת הלהט"ב על חשבון העירייה". הדבר גרר התכתבות חריפה בקבוצת הוואטסאפ של הנהלת העירייה. כהן כתב: "המסקנה שלי היא שאתה שקרן, פחדן ועלוב שפשוט לא יודע להפסיד בכבוד". קינג השיב לו: "אפשט לך את מצבי, אני שקרן, פחדן עלוב שלא יודע להפסיד בכבוד".
פרוידיגר, שמשמש גם כחבר הוועדה, הוסיף: "איזה עיוות. אפשר לכתוב שהערב אישרה העירייה תמיכה בתנועות הנוער, ברשתות החינוך, בבתי ספר למצוינות, במוסדות דת, חינוך ותרבות, בבית הרב קוק ועוד, וכל זאת למרות שאריה קינג התנגד לכל אלו".
2 צפייה בגלריה
אריה קינג
אריה קינג
אריה קינג
(צילום: רפי קוץ)

קינג לא נשאר חייב וכתב: "כל רבני הציונות הדתית שעימם התייעצתי מצדדים בעמדתי שלא לאשר תמיכה ותקציב לבית הפתוח 'בתמורה' לתקצוב לבית הפתוח". הוא גם מחה על העובדה שפרוידיגר מזכיר ברשימת התמיכות כאלה המזוהות עם הציונות הדתית. "תן שם של רב אחד שאישר לך להצביע בעד 'הבית הפתוח' בתמורה לתמיכה בבית הרב קוק, רב אחד. בושה לך שקשרת את הרב קוק לבית הפתוח", כתב.
כבר ב־2010, בעקבות עתירה שהגישו נציגי הקהילה הגאה, קבע העליון כי על העירייה לממן את הפעילות במקום. למרות זאת, כמעט מדי שנה נאלצים אנשי 'הבית הפתוח' לעתור לבית המשפט, שמורה על העברת הכסף. אלא שבמצב הקיים העירייה וקינג מציגים כלפי הציבור החרדי תדמית כמי שאינם מעבירים כספים בקלות, הקהילה הגאה משיגה את התקציב, ובית המשפט נתפס כמי שדואג לזכויות המיעוט.