פעילים בסניף הירושלמי של הליכוד דורשים שאלישע פלג יסיים את תפקידו. כזכור, בבחירות 2022 הצביעו לתנועת השלטון 50,582 ירושלמים (19.1% מכלל הקולות הכשרים), אבל במועצת העיר הליכוד אינו מביא יותר מחבר מועצה אחד כבר שני עשורים.
2 צפייה בגלריה
פלג. "הופקו לקחים"
פלג. "הופקו לקחים"
פלג. "הופקו לקחים"
(צילום: יואב דודקביץ')
"אלישע פלג סיים את תפקידו וצריך ללכת הביתה", אמר פעיל בכיר בסניף. "הוא מחזיק בתפקיד המון שנים, ומחפשים אדם חדש וצעיר שיחזק את הליכוד בירושלים ויביא אותו למקום שכבר שנים הוא לא היה בו".
מי שמוכנה לדבר בגלוי היא תמר אבוחצירה, נציגת העולים ולשעבר יועצת של ראש העירייה ניר ברקת: "אני חושבת שאלישע צריך לקבל החלטה לעזוב את התפקיד בעירייה ולתת לאחרים להביא דם חדש. בכוונתי להציג את מועמדותי למועצת העיר".
רמי פירו, פעיל חברתי בעל חברה לאסטרטגיה פוליטית ועסקית, הוסיף: "בימים אלה אני שוקל להיות מועמד ברשימת המפלגה. אני מעריך את החלטת מועצת הסניף וכל החלטה תתקבל בברכה ברמה האישית". על השאלה אם פלג צריך לפרוש הוא השיב: "מה שהסניף יחליט מקובל עלי. הליכוד בירושלים צריך דם צעיר וחדש".
פלג מסר בתגובה: "אני מתמודד על ראשות המפלגה, וההחלטה שלי צריכה לעבור את מועצת הסניף".
הצהרת שלא תתמודד. "זה היה לפני למעלה משנה כשהיו לי מתחים מול חלק מבכירי העירייה. הדברים הוסדרו והופקו לקחים, ולאור פניות של חברים אלי החלטתי להתמודד".

קראו גם:

בליכוד אומרים שהגיע הזמן לרענן את השורות. "לא שמעתי את זה מאף אחד. אלה שמדברים מאחורי גבי, שיגידו לי בפנים, אם יש כאלה, אני אסביר להם שזה לא קשור לגיל שלי. יש לי עוד הרבה מה לתרום, ואני עושה הרבה ותורם. אני מציע לאזובי הקיר לא לבוא בטענות. אני עושה עבודה טובה, מביא הרבה ניסיון, יכולת, כישורים והישגים. מי שחושב שהוא יותר מתאים ממני לייצג את הליכוד בירושלים, שיתמודד מולי, אין בעיה. הבחירות דמוקרטיות".
יצוין כי שתי הדמויות החזקות בסניף ירושלים של הליכוד הן דודי אמסלם ויצחק קויפמן, כך שבפועל חלק ניכר מההכרעה תלוי בהם.

חרדים לעתיד


חבר המועצה אבישי כהן, שעזב את 'התעוררות', פועל בימים אלה להקים סיעה עצמאית שפונה למגזר 'החרדים העובדים'. לדבריו, בימים אלה הוא מחפש חרדית שתסכים להתמודד למועצת העיר במסגרת המקום השני בסיעה שהוא מתכנן להריץ. "על מנת שיישמע קול נשי מנהיגותי לטיפול בצורכי הקהילה. גם אישה חרדית יכולה לשאת בתפקיד בכיר וניהולי".
אף שבבחירות האחרונות לכנסת רק כ־5% מתושבי העיר הצביעו למפלגות שמאל (ועוד 2% למפלגות ערביות), גם ב'מרצ' וגם בסיעת העבודה מאמינים כי הם יכולים להישאר במשחק. הפעיל החברתי ויו"ר סיעת העבודה בבירה, ערן בן יהודה, הכריז השבוע כי בכוונתו להתמודד. "אני מתכוון לרוץ מטעם מפלגת העבודה, שלא זכתה לייצוג הראוי לה בשנים האחרונות. אני מאמין שיש למפלגת העבודה מה לתרום לירושלים ולעיר ירושלים מה לתרום למפלגת העבודה. אני הכי ריאלי. אנחנו מתמודדים עצמאית ופתוחים לחיבורים בגוש הליברלי. בשבועות הקרובים נבחן תהליכים דמוקרטיים בסניף ונגבש את הרשימה המלאה. קיבלנו את ברכתה של מרב מיכאלי".

2 צפייה בגלריה
לורה ורטון
לורה ורטון
לורה ורטון
(צילום: רפי קוץ)

בתוך כך, ד"ר לורה ורטון נבחרה מחדש לעמוד בראשות סיעת מרצ, מאחר ואיש לא התמודד מולה. ממשיכה בימים אלה לנסות לגבש את סיעות השמאל לריצה משותפת, מתוך הנחה שריצה נפרדת תגרום להתרסקות של כולם.
בימים אלה היא גם החלה בגיוס כספים ופעילים, ובין השאר היא נמצאת במגעים עם פעילי 'העבודה' ועם סגן ראש העירייה יוסי חביליו בניסיון לגבש חזית אחידה.