אנה אוריצקי בת ה-90 נדהמה לגלות כי לא תוכל להיקבר ליד בעלה ובנה בהר המנוחות. כעת היא פונה לעזרת הציבור, ומבקשת לדעת האם יש מישהו שמוכן למכור חלקת קבר בבית העלמין גבעת שאול, באזור חלקה ח' שבגוש ת"נ. "תנו לי להיקבר ליד הבן שלי", היא אמרה בכאב ל-mynet ו"ידיעות ירושלים", "באזור שלו, גם בקיר לידו - לא אכפת לי".
2 צפייה בגלריה
בני גאון ז"ל
בני גאון ז"ל
רוצה להיקבר ליד בנה
(צילום המחשה: shutterstock)

"לא רוצה להיפרד"


מתברר כי לפני שנים רבות, אוריצקי ובעלה רכשו לעצמם חלקה בבית העלמין, תמורת 24 אלף שקל. לפני כשבע שנים נפטר הבעל, ואולם בהמשך בנה לקה במחלה קשה, ונפטר. מרוב צער וכאב, היא החליטה לקבור את הבן בחלקה שהיתה מיועדת עבורה, לצד אביו המנוח.
"לא ידעתי מה לעשות בשבילו", היא מספרת בכאב, "נתתי את המקום שלי. הבן שלי היה ילד מיוחד, היו הרבה אנשים בלוויה.

קראו גם:

"לא הרגשתי כלום, אני לא זוכרת כלום, מה היה, מה לא היה, אני לא זוכרת וזה כואב לי בלב", היא מוסיפה. "לא הסתכלתי, לא ראיתי מי היה בלוויה. הייתי בכאב של עצמי - לקבור ילד זה הדבר הכי קשה בעולם והוא היה ילד היחידי. אני רוצה להיות לידו".

2 צפייה בגלריה
בית הקברות בגבעת שאול
בית הקברות בגבעת שאול
הר המנוחות. אין מקום באזור הישן
(צילום: אלכס קולומויסקי)

"הוא היה צעיר מאוד" מוסיפה אוריצקי, "ואני רוצה מקום לידו לא משנה איפה. לא אכפת לי למות ולהיקבר גם בקומות, רק להיות בסביבה שלו. כי אני רוצה להיות לידו, אני לא רוצה להיפרד ממנו. בחיים לא חשבתי שהילד ימות לפני, בשביל מה אני חיה עכשיו כל כך הרבה אני לא יודעת. כל הזמן אני מתפללת שהוא יבוא אלי".
עכשיו היא פונה למי שיקרא את הדברים ויש לו חלקת קבר בהר המנוחות באיזור המדובר לסייע לה ולרכוש את מקומו, "כל מה שאני מבקשת זה שיעזרו לי למצוא מקום ליד כדי להיות קרובה לבן שלי".