הסיוט של הנהגים בהר חוצבים: מדובר באחד מהצירים הפקוקים והעמוסים ביותר בירושלים ולמרות שכבר יש פיתרון על הנייר שאושר, מסתמן כי בקריית ההייטק עוד ימתינו זמן רב למהלך שיוציא אותם מהפקקים. הסיבה: כביש הכניסה הצפונית להר חוצבים, כביש 22, שאושר כבר לפני כשנתיים בוועדה המחוזית - עדיין לא תוקצב.
כביש 22 מתוכנן להיות קצר יחסית, 1.3 קילומטר בלבד הכולל נתיב המיועד לתחבורה ציבורית (נת"צ). אלא שעלות הקמתו גבוהה (כ־200 מיליון שקל) וטרם נמצא לו תקציב. מטרתו העיקרית היא כאמור להקל על העומסים בכניסה והיציאה מהר החוצבים.
עוד בחדשות:
אגב במהלך אישור הכביש במחוזית ניסו הסיעות החרדיות בעירייה להכניס התניה כי הוא יהיה סגור בשבתות בטענה כי מטרתו להקל על הפקקים ובסופי שבוע אין בו צורך. אך במחוזית החליטו להעביר את ההכרעה לוועדת הרימזור העירונית שבסמכותה לקבוע על סגירת כבישים.
הבעיה היא שהעומסים הנוכחיים רק עתידים לגדול בשנים הקרובות יחד עם פתיחתם של מרכזים חדשים בהר ובראשם המרכז העולמי של מובילאיי. גם מעבר הקו הרכבת הקלה בשדרות גולדה מאיר ייצור קשיים בכניסת רכב פרטי להר החוצבים.
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עם קבלת ההרשאה התקציבית מהמדינה תצא חברת 'מוריה' לביצוע מיידי".