זעם באוניברסיטה העברית: סטודנטים יהודים הפגינו הבוקר (חמישי) ברחבת הפורום כנגד פיטוריה של המרצה בפקולטה למשפטים, פרופ' נדירה שלהוב קיבורקיאן לאחר שהטילה ספק במעשי האונס שהתרחשו ב- 7 באוקטובר. הסטודנטים ישבו על הרצפה כשסלוטייפ שחור על פיהם. מנגד סטודנטים אחרים קראו להם בוגדים ועוכרי ישראל.
2 צפייה בגלריה
המחאה באוניברסיטה העברית, היום
המחאה באוניברסיטה העברית, היום
המחאה באוניברסיטה העברית, היום
(צילום: מהרשתות החברתיות)
כזכור, השבוע בצעד נדיר, האוניברסיטה העברית השעתה מהוראה מרצה בפקולטה למשפטים שהתבטאה נגד ישראל, ופרסמה עצומה שבה האשימה את ישראל בביצוע השמדת עם בעזה. בתיעוד שהתפרסם אמרה הפרופ' כי "זה הזמן לבטל את הציונות", והטילה ספק במעשי האונס ב-7 באוקטובר: "הם ישתמשו בכל שקר. התחילו בתינוקות, המשיכו באונס, והם ימשיכו עם מיליון שקרים אחרים. הפסקנו להאמין להם, אני מקווה שהעולם יפסיק להאמין להם", אמרה.
2 צפייה בגלריה
פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן
פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן
פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן
(צילום: מתוך אתר האוניברסיטה העברית)
סטודנט במכינה של האוניברסיטה העברית מספר: "הופתענו לגלות שמי שמוחה על פיטורי המרצה הם דווקא סטודנטים יהודים יחד עם ערבים, היו עימותים בין הצדדים וזה כמעט הגיע למגע פיזי״.

האירוע כולו לווה מטעם צוות האבטחה של האוניברסיטה ושני הצדדים המוחים התפזרו בתום המחאה. במקביל, הודיעה האוניברסיטה העברית כי השעיית המרצה איננו בא כצד של ענישה״.
מאגודת הסטודנטים נמסר: ״אגודת הסטודנטים והסטודנטיות מגנה את דבריה החמורים של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן וקוראת להנהלת המוסד לפעול בתוקף כדי שאמירות מסוג זה לא יקבלו עוד במה בתוך כותלי האוניברסיטה״.
פורסם לראשונה: 14:15, 14.03.24