צור הדסה בדרך להפוך למועצה מקומית עצמאית: המחסום האחרון שמנע זאת הוסר על ידי החלטת בית המשפט הגבוה לצדק מהיום (שני) כאשר החליט לדחות את עתירת ועד צור הדסה שהתנגדה למהלך בשלב זה ולבטל את צו הביניים.
3 צפייה בגלריה
צור הדסה
צור הדסה
צור הדסה
(צילום: אוהד צויגנברג)

החלטת בג״צ ואישור החלטת משרד הפנים כאמור, סוללת את הדרך בפני שר הפנים להשלים את התהליך ולהכריז על צור הדסה כמועצה מקומית עצמאית. הבקשה להכרזה על היישוב כמועצה מקומית עצמאית הוגשה למשרד הפנים כבר לפני כחמש שנים ונבחנה על ידי וועדת גבולות שהוקמה לצורך כך והמלצות הוועדה אושרו עוד בימי כהונתה של שרת הפנים איילת שקד. בכך נענה משרד הפנים לבקשת צור הדסה שנתמכה באופן רציף על ידי המועצה האזורית מטה יהודה.
3 צפייה בגלריה
צור הדסה
צור הדסה
צור הדסה
(צילום: אוהד צויגנברג)

בצור הדסה מתגוררים כ – 13,000 תושבים. בתוך שנים אחדות יגדל היישוב ויהפוך לעיר של 20,000 תושבים ומעלה. הצביון הנוכחי של צור הדסה אינו מתאים לאופי המועצה האזורית המונה כשישים ישובים קטנים, קהילתיים, כפריים וחקלאיים. זו החלטה נכונה לכל הצדדים.

3 צפייה בגלריה
צור הדסה
צור הדסה
צור הדסה
(צילום: אוהד צויגנברג)

המועצה האזורית מטה יהודה נערכה מבעוד מועד, בתוכנית עבודה סדורה, למתן כל השירותים המוניציפליים לתושבי צור הדסה בתקופת הביניים. הצלחת התהליך חשובה לא רק לתושבי צור הדסה, אלא לכל תושבי האזור. המועצה תוודא שכך אכן יהיה.
תהליך הפיכתה של צור הדסה למועצה מקומית עצמאית היה תהליך ציבורי סדור, ארוך, עמוק ומפורט שהוביל משרד הפנים במשך כהונת כמה ממשלות, תוך שמירה על מדיניות אחידה ועקבית לאורך שנים.
עוד בחדשות:
ועד צור הדסה מסר בתגובה להחלטה: ״קיבלנו את החלטת בג"ץ שדחה את עתירתנו במישור הטכני. במישור המהותי, בג"ץ העניק תוקף להצהרת משרד הפנים כי תוקם ועדה גיאוגרפית אשר תדון בכל נושא חלוקת ההכנסות של מועצה אזורית מטה יהודה. בדיון בפני ההרכב הנכבד, הועלו ספקות ותהיות אודות מודל חלוקת הכספים, ואנו נמשיך לפקח ולוודא כי הוועדה הגיאוגרפית תדון בנושא בכובד ראש ותעניק לתושבים את המשאבים המגיעים להם. הקמנו ישוב לתפארת, ואין לנו ספק כי נמשיך כך גם בעתיד״. שלומי מגנזי, סגן ראש המועצה אמר ל-mynet: "אני מכבד את בג"צ ואת החלטותיו, אך נוצר כאן תקדים מסוכן של אישור למשרד הפנים להקים מועצה מקומית ללא בסיס תקציבי וללא היערכות מוקדמת. צור הדסה רוצה וצריכה להיות מועצה עצמאית, אבל לא בדרך הזו, אלא באופן אחראי שיאפשר לה עצמאות ניהולית ותקציבית. ראש המועצה דאג להקדים את הליך ההיפרדות באופן שישרת אותו, יימנע מתושבי צור הדסה להצביע בבחירות וייצור מצב של הקמת מועצה מקומית חדשה ללא יכולת קיום עצמאית, באופן שבו תיאלץ מטה יהודה להעביר לצור הדסה סכומי כסף משמעותיים, העולים על 4 מיליון ש"ח, כהחלטת המליאה".
פורסם לראשונה: 20:05, 22.05.23