טרנד הרולאפס מסרב לרדת מהכותרות וילדים ובני נוער רבים ממשיכים במרדף להשיג את הממתק האמריקאי, שהפך לטרנד עולמי בעקבות סרטונים שהופצו בטיקטוק והפכו לוויראליים.
3 צפייה בגלריה
מאיה בסיס ורולאפס
מאיה בסיס ורולאפס
מאיה בסיס ורולאפס
(צילום: פרטי)
על אף שמשרד הבריאות שחרר אזהרה והבהיר כי מדובר בממתק לא בריא, צעירים רבים מיישמים את האתגר הוויראלי מהטיקטוק, ומוכנים לנסוע עד העיר השכנה ולפעמים אפילו רחוק מזה, בשביל לשים יד על הממתק הפופולרי, גם במחיר מופרז.
גם מאיה בסיס בת ה-11, התלהבה מהטרנד החדש ובשבוע שעבר היא החליטה לבדוק אותו בעצמה. היא רכשה את הממתק, עטפה איתו גלידה ואכלה אותו, אבל אז חיכתה לה הפתעה לא נעימה - על כל גופה הופיעה פריחה מלווה בגירודים ועקצוצים.
"הבת שלי קנתה את הממתק מילד בכיתה ועוד במחיר מטורף של 20 שקל", מספרת האם הילה. "חשוב לי להבהיר שהילדים שלי לא ברשתות או באינסטגרם, אבל כמו כל החברים שלה גם אליה הגיע לינק של הטרנד הזה והיא ממש רצתה לעשות אותו, ולכן באותו הערב הבת שלי שמאוד שמחה שהיא הצליחה לשים את היד שלה על רולאפ אחד, החליטה שהיא עושה את הטרנד הזה של שילוב הממתק עם גלידה".

3 צפייה בגלריה
התגובה האלגית של מאיה בסיס
התגובה האלגית של מאיה בסיס
התגובה האלגית של מאיה בסיס
(צילום: פרטי)

הילה מספרת שהיא היתה מודעת להודעות משרד הבריאות כי מדובר בממתק לא בריא, אבל לנוכח הלחצים של מאיה לקנות את הממתק, גם במחיר מופקע, היא הסכימה. "הסכמתי שהיא תקנה את הממתק, למרות שבעיני זה הזוי לשלם 20 שקל על אחד בודד, כשלפני הטרנד שילמו מחיר כזה על קופסה שלמה. אבל אחרי שהיא השיגה וקנתה זרמתי. לא חשבתי שזה עלול להגיע למצב של אלרגיה, שעלולה להתפתח לסכנת חיים של ממש".
מה קרה לה? "אחרי שהיא הכינה וגם נתנה לאחיה הקטן לטעום, היא התחילה להרגיש גירודים בכל הגוף. זה התחיל אצלה ברגליים, עבר לבטן, המשיך לצוואר ולגב ומהר מאוד התפשט לה לכל הגוף. מיד יצרנו קשר עם רופא בשביל לברר מה עושים במקרה שכזה. במקרה של הבת שלי הוא נמשך כמה ימים ואחרי טיפול תרופתי המצב השתפר והפצעים נעלמו, אבל עד שזה קרה הבת שלי ממש סבלה מגירודים ועקצוצים, שהחריפו בחשיפה לשמש ובמים חמים. היא ממש סבלה".

3 צפייה בגלריה
רולאפס
רולאפס
רולאפס
(צילום: מתוך יוטיוב)

עכשיו, אחרי שזה קרה והיא טופלה, היא תנסה שוב? "ממש לא. היא בעצמה אומרת לכולם שזה לא שווה את זה. ברור לי שאחרי מה שקרה, הבת שלי לא תאכל יותר את הממתק הזה. זה לא בא ממני, אלא ממנה. לא רק שהיא לא רוצה לאכול את זה יותר, היא גם מזהירה את החברים שלה בכיתה לא לאכול את זה כי זה עלול לגרום לתגובה אלרגית".
עוד בחדשות:

על אף שהמקרה של בתה לא היה מסכן חיים, הילה מבקשת שהנושא ימשיך להיות במודעות ומציינת כי המקרה של הבת שלה אינו המקרה היחיד עליו שמעה. "אחרי שיצאנו עם המקרה שלנו לתקשורת, יצרו איתי הרבה אנשים קשר בפייסבוק וסיפרו לי שגם להם זה קרה, שגם הילדים סבלו מדרגה כזו או אחרת של גירוי לאחר אכילת הממתק. מה שהכי מפריע לי זה שידוע לכולם שזה ממתק לא בריא שיכול לגרום לתגובה אלרגית קשה, אבל בתקשורת ממשיכים לדבר על הטרנד הזה בצורה חיובית".
פורסם לראשונה: 23:11, 20.05.23