כיכר ספרא טורס: דוח חדש חושף את היקף הטיסות בעולם של בכירים בעירייה בשנת 2022. מתברר ש-18 חברי מועצה יצאו בשנה שעברה לחו"ל, במסגרת משלחות רשמיות והעלות הכוללת למשלמי המיסים הסתכמה ב-81 אלף שקל.
3 צפייה בגלריה
המשלחת הירושלמית בפולין. "להגביר קשרי חוץ"
המשלחת הירושלמית בפולין. "להגביר קשרי חוץ"
המשלחת הירושלמית בפולין. "להגביר קשרי חוץ"
(צילום: אתר העירייה)
מטבע הדברים, את המקום הראשון ברשימה תופס ראש העירייה משה ליאון, שעלות כל הנסיעות שלו הסתכמה בכ-40 אלף שקלים, כמחצית מהסכום הכולל שהוציאה הרשות המקומית בתחום זה. הטיסה הראשונה של ליאון היתה בפברואר 2022 לפירנצה שבאיטליה. הנימוק לנסיעה, על פי הדוח "ביקור רשמי בפירנצה וכנס ראשי ערי בירה. פגישות עם האפיפיור ראשי ערים מרחבי העולם, תורמים פוטנציאלים ונציגים ובכירים מהקהילה היהודית, במטרה להגביר את קשרי החוץ של ירושלים".
במרץ ליאון טס לבריטניה ובדוח נכתב: "ביקור רשמי בלונדון, השתתפות בוועידת כלכליסט, פגישות עם נציגים ובכירים, במטרה להגביר את קשרי החוץ של העיר, ליזום משיכה של חברות הייטק, קרנות ותאגידים להשקעות בירושלים".
באפריל ראש העירייה הגיע לפולין, כדי להשתתף ב'מצעד החיים' שנערך באושוויץ. אלא שהפעם העירייה החליטה לשגר משלחת רשמית מטעם הרשות המקומית, אליה הצטרפו גם בכירים נוספים בכיכר ספרא.

3 צפייה בגלריה
משה ליאון
משה ליאון
משה ליאון
(צילום: אלכס קולומויסקי)

ביוני ליאון המריא לאמסטרדם שבהולנד, ובדיווח הרשמי על מטרת הנסיעה נכתב: "ביקור רשמי בהולנד פגישות עם תורמים פוטנציאליים לפרויקטים שונים ברחבי העיר נציגים ובכירים בקהילה היהודית במטרה להגביר את קשרי החוץ של ירושלים".
באותו חודש הוא טס לצפון אמריקה ובדוח נכתב "ביקור רשמי בקנדה, פגישות עם תורמים פוטנציאליים שונים ברחבי העיר, נציגים ובכירים בקהילות היהודית, במטרה להגביר את קשרי החוץ של ירושלים".

קראו גם:

בקיץ היה טיסה נוספת לניו יורק, כולל השתתפות בכנסים של העיתונים ג'רוזלם פוסט וכלכליסט, וכן "פגישות עם נציגים בכירים במטרה להגביר את קשרי החוץ של ירושלים, ליזום משיכה של חברות הייטק קרנות ותאגידים להשקעות בירושלים".
מלשכת ראש העירייה נמסר: "ראש העיר ירושלים מייצג את ירושלים גם בעולם. בשנת 2022 יצא ראש העיר לשש נסיעות ( כולל המשלחת העירונית לפולין שיצאה ביום השואה) בהן גייס עשרות מיליוני שקלים לפרויקטים מובילים בעיר, בניהם: קונסרבטריון הסדנא, מרכז נוער בבית חנינא, מועדוני נוער, שדרוג טיפות חלב ובתי ספר בכל רחבי העיר ופרויקטים רבים נוספים, ואנו גאים בכך".

עלייה, ואיכות סביבה


במקום השני בטבלת שיאני הטיסות נמצא סגן ראש העירייה ומחזיק ומחזיק תיק איכות הסביבה, אריה קינג ('מאוחדים') שעלות שלוש הטיסות שלו הסתכמו בכ- 13 אלף שקלים. בחודש אפריל הוא הצטרף הוא הצטרף למשלחת הירושלמית שהשתתפה ב'מצעד החיים' בפולין. חודשיים לאחר מכן קינג טס לבריטניה אל "כנס איכות הסביבה בנושא אזור מופחת פליטות". בחודש נובמבר הוא המריא לבריסל שבבלגיה. הסיבה: "כנס איכות הסביבה של ארגון פוליס".

3 צפייה בגלריה
אריה קינג
אריה קינג
אריה קינג
(צילום: רפי קוץ)

יצוין, כי במשלחת לפולין היו לא רק ליאון וקינג, אלא גם סגני ראש העיר, יוסי חביליו (מצילים את ירושלים); ישראל קלרמן (דגל התורה) צביקה כהן (ש"ס) אלישע פלג (ליכוד) אברהם בצלאל (ש"ס).
שמואל מרציאנו (ש"ס), מחזיק תיק העלייה והקליטה, טס פעמיים לפריז, כדי להשתתף ב"יריד עידוד עליה". יריד אחד היה במאי ויריד שני בדצמבר, כך שסך עלויות הטיסות הסתכם ב-9,700 שקלים.
סגנית ראש העירייה, חגית משה ('הבית היהודי')נסעה בנובמבר לדנמרק, לצורך מה שהוגדר כ"לימודי", בעלות של 10,415 אלף שקל. גם המשנה לראש העירייה, פלר חסן נחום (ירושלים תצליח), טסה במרץ לאבו דאבי שבאיחוד האמירויות אל "אירוע נשים באקספו".
קינג מסר בתגובה: "לבקשת הדרג המקצועי טסתי לכנסים של האיחוד האירופי בנושאי איכות הסביבה. לשמחתי - המחלקה לאיכות הסביבה שבראשה אני עומד מזה תשע שנים, היא המחלקה היחידה בעירייה שהצליחה לגייס סכומי עתק מהאיחוד האירופי לטובת מיזמים בתחום ההתמודדות עם אתגרי התחבורה והקיימות בעיר. זה קרה ויקרה בעתיד, רק אם נמשיך להיות שותפים במיזמים בינלאומיים שהאיחוד האירופי מממן".