הרבנים הראשיים של ירושלים, אריה שטרן ושלמה עמאר, חתמו בסוף השבוע האחרון על עצומה שמביעה תמיכה בארגון 'להב"ה'.
1 צפייה בגלריה
הרבנים שטרן (מימין) ועמאר
הרבנים שטרן (מימין) ועמאר
הרבנים שטרן (מימין) ועמאר
(צילום: אלכס קולומויסקי )
אף שהשניים ממעטים באופן יחסי לעסוק בנושאים פוליטיים, הם חתמו על העצומה לאחר שהשר לביטחון פנים עמר בר לב, יחד עם יו"ר ועדת חוץ וביטחון רם בן ברק, החלו לפעול כדי להגדיר את הגוף שבראשו עומד בנצי גופשטיין ארגון טרור. בר לב גם פנה בנושא ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לסייע מבחינה משפטית, ובמקביל בן ברק שיגר פנייה דומה לשר הביטחון בני גנץ.
בעצומה שכותרתה 'מאבק בהתבוללות זו לא גזענות' נכתב בין היתר: "אנו מוחים נגד הכוונה של שר המשטרה עמר בר לב להוציא את ארגון 'להב"ה' אל מחוץ לחוק ולהכריז עליו ארגון טרור כביכול. ארגון 'להב"ה' נאבק נגד התבוללות, שומר על הזהות היהודית ועוזר לנשים ונערות במצוקה. דברים אלו הם מיסודות תורתנו הקדושה. לא יעלה על הדעת להכריז על התנגדות להתבוללות שהיא גזענות".
נוסף על הרבנים הראשיים של ירושלים, עם החתומים על העצומה נמנים גם הרב דב ליאור, שבעבר הביע תמיכה בספר 'תורת המלך', הרב עוזיהו שרבף, שנידון למאסר עולם על מעורבותו ברצח סטודנטים במכללה האסלאמית בחברון, והרב שמואל אליהו, שבית המשפט הגבוה לצדק פסק לפני שנה שיש להעמידו לדין על קריאות גזעניות. בעצומה הצהירו הרבנים: "הארגון פועל על פי חוק ובדרך תורתנו הקדושה ואינו מעורב בשום פעילות אלימה או נגד החוק".
במהלך ראש השנה חסמה טוויטר את חשבונו של יו"ר ארגון 'להב"ה' בנצי גופשטיין ואת חשבונו של איש הימין הקיצוני ברוך מרזל. טוויטר הסבירה: "החשבונות נחסמו בעקבות הפרה של מדיניות הרשת החברתית בנוגע לארגונים אלימים".
"הרפורמים ואנשי השמאל הקיצוני דיווחו על החשבון שלי בטוויטר והצליחו לחסום אותו באופן זמני", הגיב גופשטיין. "אלה שנותנים פתחון פה למחבלים נלחמים בי. לא יעזור להם. אמשיך לפעול למען בנות ישראל. אני מקווה שטוויטר יבדקו את העניין ויורידו את החסימה הזמנית".
על השאלה מדוע הם בחרו להביע תמיכה בארגון שבו מספר פעילים היו מעורבים בעבר בפעולות אלימות לא נמסרה תגובה מלשכתו של הרב עמאר, ואילו מלשכת הרב שטרן נמסר כי "הרב בעד כל פעולה למניעת התבוללות במסגרת החוק".