רק זה היה חסר: בעוד התלונות על הרכבת הקלה החדשה בירושלים מרקיעות שחקים, הקרונות צפופים ולא נוחים, הכסאות מרופדים פחות, התדירות נדירה והצפיפות איומה - בהוראת משרד התחבורה מחיר הנסיעה ברכבת הקלה צפוי לעלות מחר (יום ג') ל-8 שקלים חדשים.
הנוסעים זועמים וגם תוהים מה יעלה בגורל כרטיס המעבר שלהם בשעה שהמחיר באוטובוס עומד על 6 שקלים וברכבת כבר 8 (תשובת חברת כפיר לכך בסוף הכתבה).
"כמשתמש קבוע של הרכבת הקלה, העיתוי יצא גרוע", אומר בשיחה ל'מיינט ירושלים' חבר מועצת העיר, אריאל גולן (ש"ס), "בעיקר בגלל שעדיין הרכבת מקרטעת ולא מתפקדת והצפיפות מחרידה, והקו האדום עדיין לא נפתח במסלול המלא. הפניה שלנו היא לממשלת ישראל, שביד ימין משקיעה מיליארדים בעידוד שימוש בתחבורה הציבורית - וביד שמאל מעלה את המחירים באחוזים ניכרים".
ואיך מגיבים ברחוב הירושלמי? לא באהדה גדולה. "אני עם חופשי חודשי, אבל בכללי זה הזוי להעלות מחירים בבלי להעלות משכורות", אומרת אילת יחזקאל, סטודנטית משכונת רמות, "גם לא ברור למה יש עליה במחיר, הרי כולם עומדים, אין מקום ברכבות".
ואילו הפעילה החברתית משכונת רמות, דקלה אלון, הגיבה: "לא ייתכן שתהיה קפיצה משמעותית של 2 שקלים במחירים בתקופה שבה הגזרות הכלכליות פוגעות במיוחד באוכלוסיה החלשה שנזקקת מידי יום לשירותי התחבורה הציבורית, בנסיעה בקרונות צפופים מאוד, אני קוראת למשרד התחבורה ומשרד האוצר לעשות חושבים ולהכיל את ההוצאות התפעוליות ולהימנע מהעמסה כלכלית עוד דווקא על האוכלוסיות החלשות של העיר".
"זה לעג לרש"
"התייקרות מחירי הרכבת הקלה בירושלים, במיוחד בעת הזאת בה רמת השירות נמצאת בשפל של כל הזמנים, היא באופן מילולי לעג לרש ופגיעה קשה ב-180 אלף נוסעות ונוסעים מדי יום", תוקף סגן ראש עיריית ירושלים (התעוררות), אדיר שוורץ.
"חשוב לזכור שלאורך מרבית מסלול הרכבת אין אלטרנטיבות תחבורה אחרות, וחשוב לדעת שהשירות צפוי להיפגע עוד בהמשך השנה בגלל עבודות הכרחיות להקמת הקו הירוק שחוצה את הקו הקיים. אני מציע למשרד התחבורה והאוצר למצוא ארנק אחר לקחת ממנו את הכסף, לא מכיסם של תושבי ירושלים. הגשנו בשותפות עם חבר הכנסת מיכאל ביטון ומספר ח"כים נוספים מקשת רחבה של מפלגות בקשה לדיון דחוף בוועדת הכלכלה, ובכוונתנו לעשות כל שניתן כדי לשנות את רוע הגזירה".
קראו גם:
כבר ביוני בשנה שעברה פורסם כי תעריפי הנסיעות בתחבורה הציבורית בישראל יעלו באופן משמעותי. עד אז שילמו ציבור הנוסעים 5.5 שקלים עבור נסיעה באוטובוס וברכבת הקלה בעיר. מאז יולי 2024 המחיר עלה באוטובוס ל-6 שקלים וברכבת הקלה היה אמור לקפוץ ל-8 שקלים חדשים, אך בעקבות הלחץ הציבורי עלה "רק" ל-6 שקלים. התירוץ הרשמי לעליית המחירים הוא מחירי הדלק, שכר הנהגים ואפילו קרונות חדשים ומשוכללים יותר.
בימים בהם אין רכבת מסודרת וכשישנה לא תמיד אפשר לעלות מרוב צפיפות וחוסר נוחות, אולי מן הראוי להמתין עם עליית המחיר לימים בהם תסתיים ההרצה, הרכבת תפעל כסדרה והתושבים יהיו מרוצים.
מחברת כפיר נמסר: "תעריף הנסיעה ברכבת הקלה נקבע בצו ע"י משרד התחבורה, ובהתאם התקבולים בגין הנסיעות מועברים לקופת המדינה. נוסע שיבקש לעבור מנסיעה באוטובוס לרכבת הקלה יידרש לשלם 2 שקלים נוספים בעת התיקוף. אנו מיישמים את הוראות משרד התחבורה ואין באפשרותנו לשלוט על תזמון השינוי במחירים".
ממשרד התחבורה טרם נמסרה תגובה.