יום שלישי, שעות הבוקר המוקדמות. אלי חוגג, אביו של משה, בעלי בית"ר, מקבל שיחת טלפון. על הקו מספרים לו שבנו עוכב על ידי המשטרה כי לא הפקיד את הערבות שנדרש. חוגג סניור חזר על עקבותיו אחרי שהובהר שהעניין נפתר.
3 צפייה בגלריה
משה חוגג ואביו אלי חוגג
משה חוגג ואביו אלי חוגג
משה חוגג ואביו אלי חוגג
(צילום: האלבום הפרטי ועוז מועלם)

"אין מה לעשות", נאנח אלי חוגג. "אתה לא בוחר להיכנס לסיפור כזה, אבל אם הוא מגיע צריך להתמודד איתו. אלוהים שומר על כולנו, ואני בטוח שבסוף הכל יסתדר. אני מאמין באמונה שלמה בבן שלי. בורא עולם מעמיד אותנו במבחן ואנחנו צריכים לצלוח אותו. לא אנחנו ולא הבן לא עשינו רע לאף אחד".
יש לו לאביו של חוגג בטן מלאה על התקשורת, על המשטרה, על הפרקליטות, על אוהדי בית"ר, כמעט על כל מי שלדעתו ניסה או מנסה לפגוע בבנו. "אני אבא, ולכל אבא כואב שמשהו או מישהו פוגע בילד שלו", הוא מסביר. לפני כמה שבועות, כשאוהדי בית"ר הגיעו מתחת לחלון ביתו כדי להפגין, הוא דווקא פחות התרגש. "באופן אישי ההפגנות שהיו כאן לא מעניינות אותי ולא מפריעות לי. הרגשתי לא נעים מהשכנים. הבהרתי להם שאני מתנצל שמפריעים להם בחיים".
קראו גם בנושא:
אני מניח שאתה כועס על אוהדי בית"ר. "אני חושב שאוהדי בית"ר צריכים לעשות חשבון נפש למה כל בעל בית שבא להשקיע ולעשות טוב מסיים ככה. יש קבוצה, לא יודע אם היא קטנה או גדולה, אבל היא חזקה ומשמעותית, ועד שהיא לא תשנה את דרכה לא יהיה טוב לבית"ר. במקום שהרוב הטוב, הטוב והשקט, ינצח, מי ששולט בעניין זה החלק הבלגניסטי של הקהל. הבן שלי בא והשקיע את הנשמה שלו בבית"ר, לא רק כסף, והרבה כסף, אלא את כל כולו. הוא לא הצליח. אני מקוה שברק אברמוב יגיע, והלוואי שיצליח. אין לי ולמשפחתי שום דבר נגד בית"ר. אצלנו בבית היינו תמיד אוהדים של הפועל באר שבע, ובית"ר תמיד היתה הקבוצה השנייה. לא משנה נגד מי בית"ר שיחקה, רצינו שהיא תנצח, וכשהיא פגשה את באר שבע היה קונפליקט.
"אנחנו אוהבי ירושלים. גם להפועל ירושלים יש לנו פינה חמה בלב. משה תמיד היה פריק של כדורגל. אנחנו לא רוצים שבית"ר תינזק, אבל לא יעלה על הדעת שכל מי שמנסה להוביל את המועדון לדברים טובים ונותן את כל כולו, מסיים בצורה כזו, כשמגיעים להפגין מול הבית שלו ומקללים אותו ואת משפחתו".
3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ליד ביתו של חוגג. וזוהי רק ההתחלה
אוהדי בית"ר ליד ביתו של חוגג. וזוהי רק ההתחלה
הפגנת אוהדי בית"ר. "לא נעים מהשכנים"
(צילום: עוז מועלם)

אולי זו היתה טעות לרכוש את בית"ר. "אף אחד לא יודע, אבל ממש בסמוך לרכישת בית"ר עבדנו על פרויקט של הקמת עמותה ענקית לנזקקים. זה היה אמור להיות משהו גדול וחשוב. ברגע שמשה קנה את בית"ר, אז כל הכסף הלך לטובת זה והפרויקט של עמותת הנזקקים נגנז. אני כמובן מצטער שזה היה מהלך הדברים, אבל זו חוכמה בדיעבד".
× × ×
אביו של חוגג מקפיד לדבוק בכך שבנו צח כשלג. "במסגרת העבודה שלי כשמאי הייתי לפני כמה שנים בדיון בבית המשפט", הוא מספר. "דיברנו שם על כל מיני דברים שקשורים בהעמדות לדין וכדומה. אני טוען שאם תיקח עכשיו בנאדם מהרחוב, כל אחד, והמשטרה תשב עליו שלוש-ארבע שנים ותהפוך כל אבן, היא תמצא עליו משהו, מהטעם הפשוט שאנחנו בני אדם ותמיד אפשר למצוא משהו. הטעות היחידה של הבן שלי היא שהוא לא הבין שהוא צריך להישאר מתחת לרדאר כי אנחנו חיים במדינה של צרי עין, של קנאים, שברגע שרואים מישהו שמצליח ומתפרסם ומתעשר והוא מרים את הראש, יעשו הכל כדי להוריד לו אותו. אמרתי למשה שאם הוא היה שומר על פרופיל נמוך כל זה היה נמנע ממנו ומאיתנו, אבל זה מה שיש. יש צרי עין ורשעות אבל אנחנו ננצח".
עם כל הכבוד לתחושות שלך כאבא, בסוף יש חשדות לכאורה על הונאות במיליונים, ויש גם סיפור עם נשים, שגם אם הוא לא עומד ברף הפלילי הוא לא גאווה גדולה, בלשון המעטה.
"בסוף אנחנו מלאי אמונה שהכל ייגמר בלא כלום. מאז שהפרשה הזו התפוצצה אני הולך כל שבת לבית כנסת ומתפלל שזה ייגמר. הילד שלי בא ממקום נקי להשקיע ולעזור לאנשים ולקבוצת כדורגל. בכל מה שקשור לעניין הנשים, אני רוצה להגיד לך שכלתי ענבל, אשתו של משה, היא מלאך. אשת חיל. כל ההתנהלות שלה וכל הדרך שבה היא מתמודדת עם הדברים פשוט ראויה להערצה, ועכשיו היא בהיריון, ואני מקווה שהכל יהיה בסדר. ענבל לא היתה צריכה שתתפוצץ הפרשה כדי להבין שיש עניין של משה עם נשים. היא קלטה את זה לפני. היא סיפרה שהוא אמר לה שהוא מצטער, שהוא עשה טעות. הם ישבו, יישרו ביניהם את ההדורים, והיא אמרה לי: 'אני מאחוריו במאה אחוז. שמעתי את מה שיש לו להגיד. הוא טעה, ביקש סליחה, וסלחתי לו. אני מאמינה, וכל מה שקשור ביני לבינו מאחורינו והכל גם יהיה בסדר בשאר הדברים. היא זו שחיזקה אותי".
וברמה הציבורית, אתה מבין שיש מאות אלפי אוהדי בית"ר שלא ישנים בלילה, שמתחננים שישחרר את הקבוצה ויעביר אותה לידיים אחרות."מישהו מכל אותם אלה שצועקים לו שישחרר את הקבוצה היה מוכן להשקיע עשרות או מאות מיליוני שקלים ולתת את הקבוצה בחינם? הוא כבר ויתר והוא עושה הכל כדי למכור את בית"ר. אני מקווה שהסיפור הזה עם אברמוב יסתדר והוא ירכוש את הקבוצה. כשזה יקרה תהיה חגיגה גדולה, או־הו כמה שנשמח. אם כל שבת אני הולך לבית הכנסת, אז כשעיסקת אברמוב תיחתם אני גם אברך הגומל. אני מקווה בשביל כולם, בשבילנו, בשביל אוהדי בית"ר ובשביל הכדורגל שזה יקרה כמה שיותר מהר".
3 צפייה בגלריה
ענבל חוגג. "היא זו שחיזקה אותי"
ענבל חוגג. "היא זו שחיזקה אותי"
ענבל חוגג. "היא זו שחיזקה אותי"
(צילום: האלבום הפרטי)

בוא ננסה ללכת שנה או יותר קדימה. אתה מבין שיש סיכוי שהבן שלך יישב בבית הסוהר. "לא יקרה. אנחנו אנשים מאמינים. לא משנה כמה רוצים ומנסים לפגוע בו ולחפש מתחת לאדמה, בסוף האמת תנצח".
אוקיי. וכשזה ייגמר, נניח בלי הרשעה, אני מניח שמשה יעזוב את הארץ ויעבור לגור בחו"ל כי פה כבר יהיה לו קשה לעשות עסקים. "מה פתאום? אנחנו אוהבים את המדינה ואין לנו מקום אחר, ואין סיכוי שהוא יעזוב את ישראל. לפני כמה שנים הוא עבד בארצות הברית ואיך שהתקרב מועד הלידה של אשתו עם הילד הראשון הוא מהר חזר לישראל. הוא לא יעזוב. זה הבית שלנו ושלו, ואף אחד מאיתנו לא מתכוון לעזוב את ישראל. הוא יחזור למסלול, ימשיך לעבוד ולהצליח וישים את כל הסבל הזה שהוא עובר מאחוריו".
ואתה, תגיע ביום מן הימים לטדי? "אם תהיה סיבה טובה, משחק טוב וכדורגל מעניין, אז למה לא?"