‏לצד השמחה הגדולה בעקבות שחרורן של שתי החטופות הירושלמיות מיאה וגבריאלה ליימברג, ישנן עוד שמונה משפחות מירושלים ומהסביבה שמיחלות לשחרור יקיריהם מהשבי בעזה. יחד עם בנות משפחת ליימברג, במתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר נחטפו לעזה עוד 8 ירושלמיות וירושלמים שעדיין נמצאים בשבי חמאס ואלה שמותיהם:
3 צפייה בגלריה
חטופים מירושלים
חטופים מירושלים
חטופים מירושלים
(חטופים מירושלים)
אליה כהן, 26, צור הדסה | אליה השתתף במסיבת הטבע "נובה" ברעים עם חברתו. הוא נחטף על ידי חמאס לעזה. לפי משפחתו, אליה תכנן להציע נישואים לבת זוגו זיו.
הרש גולדברג-פולין, 23, ירושלים | הירש בילה במסיבת הטבע ברעים. לפי דיווחים, הוא נפצע במהלך מאבק עם מחבלים שניסו להתשלט על אחת מהמיגוניות, דקות לפני שנחטף לרצועת עזה בידי חמאס.
אופיר אנגל, 17, רמת רחל | תלמיד תיכון גבעת גונן, שחקן כדורסל, נחטף בידי מחבלי חמאס ביום המתקפה כאשר ביקר עם חברתו בבית הוריה בקיבוץ בארי.
חטופים מירושלים
אוריאל ברוך, 35, גבעון | אוריאל, נשוי לרחל ואב לשני ילדים, היה במסיבה ברעים. ככל הידוע, הוא נתקל במחבלים בשעה 07:15 בבוקר, ומאז נותק עימו הקשר. משפחתו התבשרה לאחרונה על חטיפתו.
קרינה ארייב, 19, ירושלים | קרינה נחטפה ב-7 באוקטובר בידי מחבלי ארגון הטרור חמאס. היא שירתה במוצב נחל עוז, נותק לחלוטין מאז אותו יום שבת. המשפחה נחשפה לסרטון המתעד את חטיפתה על ידי מחבלים ברשת הטלגרם.
רום ברסלבסקי, 19, ירושלים |  רום עבד כמאבטח במסיבת הטבע "נובה" ברעים ונחטף ממנה. לפי עדויות הוא נפצע בשתי ידיו ולפני שנחטף הצליח להציל 2 צעירות.
אורי דנינו, 25, ירושלים | אורי נחטף ב-7 באוקטובר בידי מחבלי ארגון הטרור חמאס לרצועת עזה, ממסיבת הטבע 'נובה' בסמוך לקיבוץ רעים. על פי עדויות, הקשר האחרון עמו היה בסביבות השעה 8:30 ומאז הפסיקו קרוביו לשמוע ממנו.
אלקנה בוחבוט, 34, מבשרת ציון |אלקנה, אב לילד בן שלוש, נחטף בידי מחבלי חמאס לעזה בפסטיבל נובה. אלקנה אמר לאמו שהוא עוזר לפנות פצועים ושיגיע מיד לאחר מכן. אלו השיחות האחרונות איתו. מאז מחכים לו בבית אשתו, שציינה את יום הנישואין החמישי שלהם בלעדיו, וילדו בן ה-3, שלא מפסיק לשאול "איפה אבא?"

3 צפייה בגלריה
אלקנה ורבקה בוחבוט
אלקנה ורבקה בוחבוט
אלקנה ורבקה בוחבוט
(צילום: פרטי)

הערב (רביעי) צפויה לצאת לדרך הפעימה השישית בעיסקת חילופי השבויים בין ישראל לחמאס. רשימת המשוחררים תיחשף רק בערב אך יש להניח שאם גם היום ישוחררו בני נוער וילדים אחד מהם בתקווה גדולה יהיה הנער אופיר אנגל.

3 צפייה בגלריה
מיאה וגבריאלה ליימברג דקות אחרי השחרור
מיאה וגבריאלה ליימברג דקות אחרי השחרור
מיאה וגבריאלה, אמש לאחר השחרור
(צילום: לע״מ)
אמש (שלישי) כאמור, לאחר 53 ימים בשבי, שוחררו גבריאלה ליימברג, בת 59 מירושלים, ובתה מיאה (17). הן שוחררו יחד עם קלרה מרמן (64), אחותה של גבריאלה, שאירחה אותן בביתה בקיבוץ ניר יצחק ב-7 באוקטובר. ההפתעה הגדולה הייתה שמיאה אחזה בכלבה שלה בלה, שלא נראתה מאותה שבת. בשבי נותרו האח פרננדו מרמן (60) ובן זוגה של קלרה, לואיס הר (70).
עוד בחדשות:

כולם היו יחדיו באותה שבת בממ"ד בניר יצחק, במסגרת חגיגת יום הולדת. "בערך בשעה 11:00 נכנסו לשם מחבלים. אנחנו יודעים את זה מהודעות טקסט שהם שלחו - הם כתבו שנכנסו אליהם הביתה ושברו דברים, שלחו נשיקות ומאז נותק הקשר", סיפרו קרוביהם.
פורסם לראשונה: 02:04, 29.11.23